پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی،
۱۴۰۲-۰۸-۱۰

حراست از دارایی‌ها‌، رسالت اصلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است

مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی گفت: حفظ و حراست از دارایی‌ها ‌از مهمترین وظایف مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است.

به گزارش آستان نیوز، به منظور گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل نشست تخصصی «ارزیابی ریسک بلایا، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برای دارایی‌های آستان قدس رضوی» به همت شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی این آستان مقدس برگزار شد.

در این نشست دکتر عباسعلی قزل سوفل، مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی ضمن خیر مقدم به حاضرین، اظهار کرد: این برنامه با هدف دانش افزایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایا و مقاوم سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات بلایای طبیعی برنامه‌ریزی و برگزار شد.

لزوم توجه به تولید محتوا و ارائه آموزش‌های لازم در راستای حفظ دارایی‌ها
وی با اشاره به اینکه ما باید در مجموعه آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی و ایجاد فضایی مناسب به عنوان یک نهاد ویژه و منحصر به فرد به مسئله پدافند غیر عامل توجه کنیم، گفت: تولید محتوا و ارائه آموزش‌های لازم، موضوعاتی است که در عرصه حفظ دارایی‌های این آستان مقدس باید به آن توجه کرد.
در ادامه محمد قاسمی زهان، مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی نیز تصریح کرد: پدافند غیرعامل متشکل از مجموعه تدابیر، فعالیت‌ها و اقدام‌های غیرمسلحانه است که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری می‌شود.


تسریع و تسهیل امر زیارت در حرم مطهر رضوی یکی از ماموریت‌های ماست
وی با اشاره به اینکه حرم مطهر یکی از دارایی‌های مجموعه آستان قدس رضوی است، افزود: توجه به موضوع پدافند غیرعامل در زمینه‌های مختلف خدمت در حرم مطهر از جمله توسعه رواق‌ها، صحن‌ها و فضاهای زیارتی، تأمین سیستم صوتی، نور و روشنایی مناسب، تأمین خروجی‌های اضطراری، تأمین فضاهای تجمع ایمن برای زائران و ... جهت تسریع و تسهیل امر زیارت لازم است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه باید این توان را داشته باشیم که به شدت آسیب‌ها را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: ما با برنامه‌ریزی دقیق، علاوه بر انجام اقدامات در عرصه استحکامات و تجهیز ابنیه، رواق‌ها، اماکن، صحن‌ها و ساختمان‌ها درحرم مطهر رضوی به دنبال راهکارهای پیشگیرانه در برابر حوادث طبیعی هستیم.

 قاسمی زهان با بیان اینکه اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل آستان قدس رضوی بسیار ارزشمند و منشا خیر و برکت است، گفت: زیر ساخت‌ها بنیان‌های اصلی جامعه است لذا اگر در این زمینه کوتاهی شود پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت بنابراین توجه به زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف ضروری است.

 در این برنامه دکتر کیوان بینا به بیان موضوعات ریسک مخاطرات انسان ساز شامل پدافند غیر عامل، مقاوم سازی اجزای غیرعه سازه‌ای، تخلیه اضطراری، گسترش حریق و دود و ... پرداخت و در ادامه دکتر عباس کنگی در مورد موضوع ریسک مخاطرات طبیعی از جمله زلزله، سیل، فرونشست، قنوات متروکه، تهیه نقشه‌های ریسک، ارزیابی و پایش مستمر ریسک‌ها با سامانه آنلاین مطالبی را ارائه کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی