معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) در بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی «توسعه کسب و کار و فرانچایز» در مشهد گفت: محصولات هنری رضوی فاخر و متنوعی توسط مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی با عنوان «مهر» تولید و در غرفه این مؤسسه در نمایشگاه عرضه شده است.
تمجید معاون وزیر صمت از محصولات هنری مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی
محمد مهدی برادران بعدازظهر چهارشنبه 10 آبان ماه در افتتاحیه نمایشگاه تخصصی توسعه کسب و کار و فرانچایز در محل نمایشگاه بینالمللی مشهد در گفتوگو با آستان نیوز اظهار کرد: این مؤسسه در چند سال اخیر در چند حوزه به صورت ویژه تمرکز کرده که نمونه آثار آن را در این نمایشگاه در قالب یک غرفه فاخر شاهد هستیم.
وی گفت: مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی نخست با توجه به رسالت خود در حوزه هنر تمرکز کرده تا جایی که شاید بتوان از آن به عنوان یکی از فاخرترین مؤسسات فعال در حوزه تولید محصولات هنری قابل ارائه به جامعه و متناسب با سلایق مختلف نام برد.
برادران ادامه داد: همچنین مؤسسه به موضوع تجاری کردن این محصولات هنری توجه کرده است چنانکه موضوع نشان تجاری یا ویژند و مفاهیم والای بازاریابی تجاری را نیز دنبال میکند. بیشک این امر یک نگاه رو به رشد را در این مؤسسه نشان میدهد.
وی افزود: تمام این موارد هنری و تجاری ذیل مفهوم حوزه متصل و منتسب به بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تجلی پیدا کرده است. امروزه نیز این محصولات هنری تجاری به صورت چندین برابری در بازار سطح کشور گسترش پیدا کرده است و توانسته رنگ و بوی معنوی به بازار بدهد.
پیوند هنر و معنویت در محصولات
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: اکنون نیز جهان بشریت تشنه معنویتی است که در این محصولات تجلی پیدا کرده است. این محصولات مورد استقبال ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا(ع)؛ چه هموطنمان در داخل کشور و چه سایر شیعیان جهان قرار دارد و به طور ویژهتر نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی توصیه کرد: اگر در حال حاضر جامعه صنعتی کشور در حال برنامهریزی برای اعطای هدایای تبلیغاتی برای سال نو است، باید این هدیه باارزش با حوزه هنر و همچنین حوزه معنویت پیوند داشته باشد.
برادران ادامه داد: این موضوع میتواند در قالب همکاری مشترک بین یک مجموعه صنعتی و مؤسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی طراحی و دنبال شود. اگر این اقدام عملی شود ما به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از آن استقبال و حمایت میکنیم.
وی با تأکید بر لزوم عرضه محتواهای رضوی در بهترین قالب یعنی هنر گفت: اگر اکنون در سطح جامعه شاهد آن هستیم که یک تابلوی هنری مورد توجه قرار میگیرد تنها به دلیل ارزشهای قالبی آن نیست بلکه توجه به محتوا نیز مؤثر است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: به طور مثال در تمام تابلوهای «و ان یکاد» که در منازل ما وجود دارد، یک محتوای خوب با یک خط زیبا و ابزار خاص تجلی پیدا کرده است. بیشک از این الگوی موفق میتوانیم به طور مستمر در منازل و محیطهای کارمان استفاده کنیم.