پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۲

رشد و تربیت چندساحتی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)

مدرسه باید بستر رشد همه جانبه دانش آموز را در حوزه‌های اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، معنوی، هنری و زیستی فراهم کند و برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌ها فرصت تعلیم و تربیتی بی‌نظیر هستند. 

به گزارش آستان نیوز، بنیاد فرهنگی رضوی هر ساله در ایام و مناسبت‌های مذهبی و نیز با اهداف علمی و آموزشی ضمن برپایی ایستگاه‌های آموزشی و پژوهشی و نیز خدمت‌رسانی از فضای مدرسه تا مبادی ورودی شهر مشهد تلاش می‌کند همه دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) با ارائه انواع خدمات و سهیم شدن در انجام فعالیت‌های گروهی فوق برنامه معنی خودباوری، هم‌افزایی، مشارکت و موفقیت را درک کنند. 
 

نمایشگاه توانمندی‌های علمی و مهارتی در جوار بارگاه رضوی
همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)، در کنار ایستگاه‌های علمی و آموزشی کانون زبان امام رضا(ع) و پژوهش‌سرای امام رضا(ع) وابسته به بنیاد فرهنگی رضوی، غرفه کارآفرینی متوسطه امام رضا(ع) واحد9 با ارائه دست‌ساخته‌های متنوع دانش آموزی، تولیدات هنری و مهارتی آن‌ها را از جمله صنایع چوبی، کاشی، مینایی، چرم دوزی، انگشتر و زیورآلات رزین، کتاب‌ و محصولات فرهنگی، پیکسل‌های مذهبی، بورس‌های طرح عفاف و حجاب و... به معرض دید و استفاده عموم گذاشتند.
 

بازارچه‌ای از توانمندی‌های دانش آموزی

بازارچه کارآفرینی دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) در مدت سه روز در حاشیه بلوار خیام جنوبی با نقش آفرینی محوری دختران و پسران دانش آموز مدارس امام رضا(ع) دایر شد و به آنها فرصت تجربه‌ ورود به بازار، عرضه و فروش محصولات هنری و مهارتی را داد. 
این بازارچه با ایده متوسطه دوره اول دخترانه امام رضا(ع) واحد7 و مشارکت مدیران و دانش آموزان واحدهای مختلف مدارس امام رضا(ع) اجرا شد و در غرفه‌های متنوع خود با گل و گیاه، لوازم آشپزخانه، محصولات خانگی، شیرینی و خشکبار، زیورآلات، تابلوهای نقاشی و خوشنویسی، هنر روی چوب، رزین و... پذیرای جمع زیادی از بازدیدکنندگان و فروش محصولات بود.  
 

نمایش فعالیت‌های پژوهش دانش‌آموزی در چند غرفه مدرسه 

طی سال تحصیلی، نمایشگاهی با موضوع پژوهش در واحد 5و17 امام رضا(ع) دایر شد که ضمن برپایی غرفه‌های متنوع پژوهشی از جمله غرفه‌های تربیت دینی، پژوهش های تاریخ، ایران شناسی، پژوهش‌های نجوم و علوم و غرفه ریاضیدان‌ها مبتنی بر استعدادها و توانمندی‌های شماری از دانش آموزان، فرصت بهره‌مندی سایر دانش آموزان مدرسه از یافته‌ها و تحقیقات دوستان‌شان و ترغیب آنها به پژوهش را فراهم کرد. 
 

خدمت دانش آموزی در حریم حرم 
در یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های دانش آموزمحور که هر ساله در ایام دهه پایانی ماه صفر در مجاورت حرم مطهر رضوی انجام می‌شود، برپایی موکب‌های خیابانی بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) با حضور دانش آموزان خادمیار رضوی و ارائه انواع فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سرگرمی، تبلیغی و آموزشی بود که پذیرای خیل زائران و مجاوران در پیاده‎راه آیت‌الله واعظ طبسی شدند.  
روزانه حدود 100 خادمیار دانش آموز دوشادوش مدیر و کادر مربیان تربیتی مدارس امام رضا(ع) در حوزه‌های متنوع حجاب و عفاف، عکاسی و رسانه، پرده‌خوانی، محصولات دست‌ساز هنری، بازی و نقاشی، سربندنویسی و کتیبه‌نگاری و نیز غرفه فلسطین در خدمت زائران بودند. 
 

استقبال و پذیرایی از افزون بر 22000 زائر پیاده

اما در کنار مواکب مستقر در جوار بارگاه منور رضوی، بخش بزرگی از دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در 3 دبیرستان پسرانه مدارس امام رضا(ع) واحدهای 3، 14 و 15 واقع در چناران ضمن برپایی موکب‌های ثابت و سیار در محورهای فریمان و چناران به شهر مشهد در خدمت بیش از 22 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر از زن و مرد و کودک بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی