پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۳

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان: دانش آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: دانش آموزان پرچمداران اصلی انقلاب و دوران دفاع مقدس بودند و نقش موثری در این دوبرهه تاریخی مهم کشور داشتند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه گرامیداشت یوم الله 13 آبان که شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) «عَلَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ»(جوانان را درياب، زيرا كه آنان سريع تر به كارهاى خير روى مى آورند) بیان کرد: نوجوانان که در این حدیث نورانی از آنها با عنوان «احداث» یاد می شود نقش مهمی در پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دیگر برهه های مهم تاریخی کشور داشته اند.

این کارشناس دینی اظهار کرد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل نقش آفرینی کردند و زمانی که آنها در جبهه حاضر شدند، عملیات فتح المبین، عملیات خرمشهر و عملیات‌های بعدی با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: اصلا سن انقلابی گری سنِ دانش آموزی است چرا که بعد از این دیگر فرد مشغول زندگی و امورات دنیوی می شود حس و حال مبارزه و انقلابی گری ندارد.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: دانش آموز زمان آزاد برای شناخت و ظالم و مبارزه با او را دارد. بنابراین دانش آموزان و نوجوانان همیشه باید در جریان مسائل مهم کشور باشند تا در مواقع حساس نقش آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: اگر خانواده ای بخواهد نوجوان خود را به درستی تربیت کند، در درجه اول باید شناخت ظالم و روحیه ظلم ستیزی را به او بیاموزد. چرا که مهمترین رسالت پیامبران الهی از جمله پیامبر اکرم(ص) مبارزه با استکبار و طاغوت ها بوده است.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اگر تنها برای اشاعه اخلاق اسلامی و احکام دینی آمده بود هیچ کس با او مبارزه نمی کرد و تنها عاملی که باعث درگیری و مبارزه با پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران شد، مبارزه آنها با طاغوت های زمانه بود.

وی بیان کرد: دین اصیل آغازش مبارزه با استکبار است. هرچند نماز خواندن و اخلاق مدار بودن از جمله شاخصه های دینداری است ولی اگر روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با طاغوت در فرد وجود نداشته باشد، نمی توان او را فردی دیندار و انقلابی دانست.

خون شهیدان در رگ نسل جوان است

در این مراسم شاعر آئینی، سید روح الله موید جدیدترین سروده های خود با موضوع نوجوان و مبارزه برای زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی قرائت کرد؛

من یک جوانم کشورم را دوست دارم

من یک جوانم رهبرم را دوست دارم

من یک جوانم اندیشه دارم

چون کاوه در تاریخ ایران ریشه دارم

من یک جوانم کوه استعداد هستم دشمن اگر شد بیستون فرهاد هستم

شور جوانی را شعور انگیز سازم

روی بهار از خشکی پاییز سازم

نسل جوان در جبهه ها غوغا نمودند

دنیا ی استکبار را رسوا نمودند

امروز هم نسل جوان آماده باشد

سربازهایِ رهبری آزاده باشند

نسل جوان با پشتکار فوق العاده

پای تمام آرمان ها ایستاده

با فکر آبادی و اقدام جهادی

بی وقفه تازد مثل ابراهیم هادی

این خوشدلان مانند همَّت کم نظیرند

مانند کاوه گوش بر امر امیرند

از آنچه می بینم این باور عیان است

خون شهیدان در رگ نسل جوان است

باید زجا برخاست تا فتح جهانی

یک یا علی کم دارد این شور جوانی

گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله با نوای مهدی سلحشور، قرائت زیارت آل یاسین با نوای رسول میثمی و مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) توسط حنیف طاهری از دیگر برنامه های شب سیزده آبان در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی