پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۳

برگزاری کارگاه آموزشی مبانی و اصول پدافند غیرعامل ویژه سرمایه‌گذاران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی سرخس 

با توجه به گسترش سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، توسعه تعاملات مرزی و از طرفی افزایش شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این موسسه، کارگاه آموزشی تخصصی تریاژ استارت(اولویت‌بندی مصدومان در حوادث) و نحوه واکنش سریع عملیاتی در زمان بحران را برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز، این کارگاه در راستای حفظ زیرساخت‌ها، سرمایه‌ها و حفظ اقتدار سازمانی و به منظور ارتقاء آگاهی کارکنان و سرمایه‌گذاران برای نحوه مدیریت صحیح شرایط بحرانی به مدت ۳ روز برگزار شد.
مدیر اداری منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی در این خصوص، موسسه در راستای ارتقاء پایداری سازمانی، اجرای دستورالعمل‌ها برای حفظ زیرساخت‌ها و ایجاد وحدت رویه و نیز بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های منطقه، برنامه‌هایی را در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت دوره‌ای و مستمر با حضور اساتید برجسته حوزه پدافند غیرعامل اجرا می‌کند.
مریم شعبانی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از این دست، باعث ارتقاء فرهنگ پدافندی، شناخت تهدیدها و فرصت‌ها و مدیریت بحران توسط سرمایه‌گذاران و کارکنان موسسه خواهد شد.
او درباره سرفصل‌های آموزشی این کارگاه سه روزه خاطرنشان کرد: آشنایی کارکنان با تریاژ استارت، نحوه واکنش عملیاتی اورژانسی در شرایط بحرانی و همچنین آشنایی با پدافند زیستی، بیولوژیکی و شیمیایی با توجه به فرایندهای عملیاتی در سطح سایت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، از جمله این سرفصل‌ها به شمار می‌رود.
مدیر اداری منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: از دیگر مفاد آموزشی این کارگاه می‌توان به شناسایی منابع اعلان و اطفاء حریق در ساختمان‌ها و اماکن مهم و حیاتی، نحوه کار با خاموش‌کننده‌های دستی و عملیات اطفاء حریق اشاره کرد. 
او افزود: با توجه به استقرار پنج واحد مینی فاینری در منطقه و صدور مجوزهای قانونی برای این واحدها و از سویی دیگر افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری در منطقه، برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی از این قبیل بیش از پیش احساس می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی