پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مروری بر طرح ملی «زندگی و بالندگی» که بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می کند
۱۴۰۲-۰۸-۱۳

«بالندگی فرزندان دانش آموز» با مهارت افزایی والدین

مردادماه سال جاری با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و طی مذاکراتی که با نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر ضرورت ارائه آگاهی‌ها و مهارت‌هایی برای والدین در تربیت زیست عفیفانه فرزندان انجام شد، اجرای این طرح با شعار «زندگی و بالندگی» کلید خورد.

افتتاحیه این مراسم 26 مردادماه با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای هیئت امنای بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد.
 

تدوین ۲۹ درسنامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان 
در همین راستا نقشه عملیاتی بر اساس نیازسنجی چند وجهی طراحی و اجرا شد و پژوهشگران و استادان دانشگاه فردوسی مشهد و محققان بنیاد پژوهش‌های اسلامی دست به دست هم دادند تا یک نیاز سنجی چند وجهی ارائه دهند.
عقاید و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور نخستین بخشی بود که در این دوره‌ها مورد توجه قرار گرفت و در این نیاز سنجی اصلی‌ترین بحث مطالعه عناصر بوم شناختی و زبانی بود. در مورد تحقیقات گسترده‌ای که در غرب و به ویژه در حوزه اخلاق فمینیستی انجام شده، پژوهش‌های وسیعی انجام شد که آورده این پژوهش‌ها طراحی و تدوین ۲۹ درسنامه با محوریت مهارت‌های والدین در بالندگی فرزندان بود.
عشق بی پایان والدین به فرزندان و جهت دهی این عشق به سمت بالندگی و سلامت آنان، ریشه درونی این بالندگی و سلامت، توانایی‌های درونی شگفت انگیز فرزندان، استفاده از توانمندی در سلامت و بالندگی، عفت و خود مراقبتی و… برخی از موضوعات این ۲۹ درسنامه است.
این درس‌نامه‌ها در مرحله نخست برای 10 هزار والدین در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، اصفهان و یزد اجرا شد و در مرحله بعدی به صورت ملی ارائه شد. درسنامه‌ها برای 53 نفر که توسط آموزش و پرورش از سطح کشور معرفی شده‌ بودند در یک دوره تربیت مدرس سه روزه  در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ارائه شد.
 

حضور 160 معلم از سراسر کشور در دومین دوره آموزشی 
دومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز» نیز آبان ماه سال جاری با حضور 160 معلم از 5 استان کشور اعم از اصفهان، خراسان‌های رضوی، شمالی، جنوبی و یزد برگزار شد.
برادران دروغین، مراقبت مادرانه و پدرانه، مهارت مدیریت کلاس، ترلبیت جنسی نوجوانان، مهارت مدیریت کلاس، تمایز اقدام و شیوه های اقدام، آزادی و شادی زیست عفیفانه، مدیریت زبان های هم زمان، مدیریت انگاره، آموزش اخلاق بزرگسالان، خود مراقبتی، رسانه و نوجوان و مهارت‌های فرزند پروری از موضوعات دومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش آموز» بود.
این دوره‌ها با حضور اساتید مطرح و برجسته کشوری همچون دکتر احد فرامرز قراملکی، دکتر نمازی، بابادی، امامی راد، کتابچی، خانم مروی، دکتر جانقای، دکتر غفوری فرد، محتاجی، اسلامیان، خانم دکتر اکبرزاده، دکتر اصغری نکاح، سلطانی، اسلامیان، ماهینی و ... برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی