پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم رضوی:
۱۴۰۲-۰۸-۱۳

پیام 13 آبان استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیام یوم الله 13 آبان استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال قلمشاهی در ویژه برنامه یوم الله 13 آبان که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران حرم رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: استکبار ستیزی یکی از مهمترین آموزه های قرآن و همه انبیاء الهی است چرا که استکبار همواره خود را برتر از دیگران می داند و با همین تفکر به مظلومان عالم ظلم و ستم می کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بر اساس تفکرات مبتنی بر قرآن به مبارزه با استکبار پرداخت و این اندیشه او ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا داشت. 

این کارشناس دینی ابراز کرد: خداوند از همان ابتدای خلقت با تکبر مبارزه کرد و زمانی که شیطان تکبر ورزید و بر انسان سجده نکرد با اینکه شش هزار سال عبادت کرده بود، او را از صف فرشتگان بیرون کرد. 

وی افزود: امروز نه تنها ایران بلکه همه کشورهای دنیا از آمریکا و صهیونیسم جهانی منزجر شده اند و تمام جهان صحنه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شده است. 

حجت الاسلام قلمشاهی با اشاره به حدیثی نبوی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث انسان ها را به یاری مظلوم و مبارزه با ظالم سفارش کرده است و امروز که روز مبارزه با استکبار جهانی است مردم با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به یاری مردم مظلوم غزه و مبارزه با استکبار جهانی پرداخته اند. 

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار سن و سال نمی شناسد، اظهار کرد: امروز دانش آموزان سردمداران مبارزه با استکبار هستند و به تاسی از امام راحل(ره) خواستار محور اسرائیل و همه مستکبران از صحنه روزگار هستند. 

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امروز استکبار ستیزی یکی از نمادهای اصلی دین داری است و همانطور که حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند:«مثل من با همچون یزید بیعت نمی کند» ما نیز نباید در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی ساکت بنشینیم. 

گفتنی است؛ اجرای گروه سرود گلدسته های حرم، دکلمه خوانی ذاکر نوجوان؛ سيد امیرعلی میرهادی و مدیحه سرایی مهدی سلحشور از دیگر برنامه های یوم الله 13 آبان در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی