پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۳

محرومیت‌زدایی ۵ و نیم میلیارد ریالی خادمیاران رضوی در آران و بیدگل

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران کانون‌ها و خیران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی بیش از پنج و نیم میلیارد ریالی طلیعه پاییز هزار رنگ را برای نیازمندان رنگ همدلی و مهربانی کردند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد با اشاره به اینکه کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل در مِهر و نخستین ماه از فصل پاییز پنج میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۹۵۹ هزار ریال برای مددجویان هزینه کردند گفت: سه میلیارد و ۶۷۵ میلیون و ۴۵۹ هزار ریال کمک نقدی خیران، یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال مساعدت مالی خادمیاران و ۱۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آن هزینه غیر نقدی بوده است.

وی شاخص‌ترین فعالیت خادمیاران آران و بیدگلی در مهرماه را جمع‌آوری، بسته‌بندی و ارسال بیش از پنج هزار دست انواع لباس مستعمل برای مناطق محروم اندیکا دانست و گفت: ویزیت رایگان ۳۰ نفر از بانوان با برنامه‌ریزی کانون معین‌الضعفا، اعزام دو سالمند به عنوان زائراولی و پرداخت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای چهار دختر دانش‌آموز از دیگر اقدامات مهم خادمیاران شهرستان در مهرماه بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای انجام ۱۰ نوع مصداق در عرصه‌های عمومی شامل اجرای برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای، پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند، سلامت و درمان، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، تهیه بسته‌های ارزاق، غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل و سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی هزینه شد.

آذرباد یادآور شد: مجموع کمک‌ها برای انجام ۱۳ نوع مصداق عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف و نذر، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، قرآن، سلامت، مشاوره و مددکاری، ایثار و شهادت، زیارت، جوانان و نوجوانان رضوی و سایر عرصه‌های تخصصی جذب و هزینه شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مهرماه خادمیاران و یاوران رضوی در قالب ۲۸۲ مصداق ثبت شده در سامانه و ۵۲۷ فعالیت با هزار و ۳۷۷ ساعت جمع‌آوری و انجام شد افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت ۱۴۶ نفر خادمیار فعال و ۷۷ یاور رضوی در هشت ساعت میانگین ساعت خدمتی برای ۶ هزار و ۴۱۶ نفر دریافت‌کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی انجام شد.

به گفته وی، بیشترین هزینه‌ کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در عرصه‌های عمومی به ترتیب به مبلغ یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال برای سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، ۹۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای تهیه جهیزیه و لوازم منزل و ۷۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند جذب و هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین هزینه‌ کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در عرصه‌های تخصصی به ترتیب برای بانوان و خانواده به مبلغ ۶۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، ۲۱۵ میلیون ریال برای زیارت و ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی سلامت هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل افزود: ۸۰۵ وعده غذا، ٧٧٠ قرص نان، ۹۹ کیلوگرم گوشت قربانی و عقیقه، ۵۸۷ دست لباس، ۷۲ جفت کفش، سیسمونی ۱۳ دست، میوه ۳۶۳ کیلوگرم، ۱۶۱ بسته معیشتی، ۱۷ مورد لوازم منزل، ۲۶۵ عدد لوازم‌التحریر و ۶۵ عدد وسایل پزشکی نیز در مهرماه از طریق این کانون‌ها توزیع شد.

آذرباد تأکید کرد: کانون خدمت رضوی امام رضا(ع) برترین کانون از نظر فعالیت و کانون شمس‌الشموس برترین کانون از نظر جذب کمک‌ها در مهرماه ثبت و معرفی شد.

آران و بیدگل «شهر نمونه امام رضایی» دارای ۱۶۷ خادم‌یار رسمی رضوی(۱۰۴ نفر زن و ۶۳ نفر مرد)، ۲۹ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون عمومی مستقر در ۱۱ منطقه شهرستان و هم‌جوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و سه کانون تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی در شهرستان است که فعالیت رسمی خود را از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با ۳۶ خادم‌یار آغاز کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی