پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۴

نمایش آثار چاپ دستی دانش‌آموزان برپایه نسخه‌های چاپ سنگی در کتابخانه و موزه ملی ملک

نمایشگاهی از آثار چاپ دستی دانش‌آموزان هنرستانی برپایه نسخه‌های چاپ سنگی کتابخانه و موزه ملی ملک در این موقوفه آستان قدس رضوی در تهران دایر شد. 

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه بعدازظهر شنبه 13 آبان ماه به مناسبت گرامی‌داشت روز دانش‌آموز با نمایش 30 اثر چاپ دستی هنرجویان هنرستان دخترانه رفاه تهران برپایه نسخه‌های چاپ سنگی گنجینه ملک در 15 تابلو در نگارخانه مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت و تا چهارشنبه 17 آبان 1402 پذیرای علاقه‌مندان است. 
این نمایشگاه آثار چاپ دستی دستاورد مجموعه کارگاه‌های آموزشی چاپ دستی ویژه دانش‌آموزان بوده که در ماه‌های گذشته خارج از محیط مدرسه در این مجموعه فرهنگی برگزار شده است.
دانش‌آموزان به منظور خلق این آثار چاپ دستی به بررسی آثار چاپ سنگی متنوع موجود در موزه ملی ملک پرداخته و سپس با تحلیل این آثار و بهره‌گیری از نمونه‌های تصویری آن‌ها، آثار خود را تولید کردند. هر تابلوی این نمایشگاه روایتگر دو اثر از دو هنرجو است. 
کتابخانه و موزه ملی ملک کارگاه‌های متنوعی را با بهره‌گیری از آثار گنجینه خود از جمله آثار چاپ سنگی مزین به تصویرگری علی قلی خویی تصویرگر برجسته کتاب دوره قاجار برای قشر دانش‌آموز جامعه برگزار می‌کند که ماحصل آن‌ها در برخی موارد به برگزاری نمایشگاه نیز منتهی می‌شود. به طور مثال، نمایشگاه تصویرگری‌های کودکان برپایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه این مجموعه در سال گذشته برپا شد. 
این خبر حاکی است، مدرسه‌ها، آموزشگاه‌ها، سراهای محله‌ها و سایر مرکزهای آموزشی ویژه کودک و نوجوان برای بهره‌مندی از خدمات این کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره تلفن روابط عمومی این مؤسسه (66751291-021) تماس بگیرند.
شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر امام رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» آماده خدمات‌رسانی به اهل تاریخ و هنر است. علاقه‌مندان نیز همه روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 15:30 می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی