پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:
۱۴۰۲-۰۸-۱۴

تنها راه نجات فلسطین، اتحاد دنیای اسلام است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: تنها راه نجات فلسطین و مردم مظلوم غزه، اتحاد دنیای اسلام است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با استناد به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران؛ «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا...» بیان کرد: خداوند در این آیه شریفه همه مسلمانان را به اتحاد و پرهیز از تفرقه توصیه کرده است.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن نفاق و کینه و حسد نیست با حوادث از هم پاشیده نمی‌شود ولی اگر در جامعه بین افراد نفاق وجود داشته باشد در برابر حوادث روزگار و همچنین در برابر دشمن شکننده و ضعیف خواهد بود.

این کارشناس دینی ابراز کرد: اگر جامعه اسلامی با هم متحد باشند و از تفرقه، نفاق، کینه و عداوت بپرهیزند، کفار هرگز نمی توانند به آنها آسیبی وارد کنند چرا که می‌دانند در این صورت با عکس العمل مسلمانان مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به وقایعی که این روزها در غزه در حال رخ دادن است، اظهار کرد: مسلمانان یک پنجم جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند و اگر به این آیه شریفه عمل می‌کردند دیگر شاهد این همه کشتار مسلمانان بی گناه در غزه نبودیم اما متاسفانه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای عربی با هم اتحاد ندارند و استکبار جهانی نیز از این موضوع سوء استفاده کرده است.

سخنران حرم رضوی افزود: مسلمانان باید به حکم دین در غم و شادی با هم شریک باشند چرا که همه آنها یک خدا را می پرستند و کتاب، قبله و پیامبر مشترکی دارند و پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند: «هر كه فرياد كمك خواهىِ مردى را بشنود و به كمكش نشتابد ، مسلمان نيست» و امروز همه عالم اسلام ندای مظلومیت مردم مسلمان غزه را می‌شنوند و هر کس به نوبه خود باید به یاری آنها برخیزند ولی متاسفانه کشورهای عربی مانند مصر و عربستان در برابر این ظلم و این همه کشتار سکوت کرده اند.

وی اضافه کرد: مایه تأسف است که با وجود سکوت برخی کشورهای عربی بسیاری از مردم سرزمین های کفر بر علیه این ظلم ساکت ننشسته اند و هر روز شاهد برگزاری اجتماعات اعتراضی علیه جنایات صهیونیسم ها در دل کشورهای کفر هستیم.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی