پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۵

سوگواری خانواده شهید فلسطینی، سوژه نقاشی هنرمند امام رضایی

علیرضا خالقی با ۴۰ سال سابقه هنری، یکی از شرکت‌کنندگان در رویداد هنری «من‌القدس الی‌القدس» است که تصویر یک پدر و فرزند فلسطینی را سوژه تقاشی خود کرده است.

به گزارش آستان‌نیوز، خالقی یکی از ۱۴ هنرمند تجسمی است که در این رویداد هنری حضور یافته تا با هنر خود، از مردم بی‌دفاع غزه حمایت کرده است.
او در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ۴۰ سال است که مشغول کار نقاشی هستم و در حوزه کارهای انقلابی توفیق داشتم در رویدادهای فرهنگی حضور داشته باشم.
وی هدف از حضور خود در این رویداد را نشان دادن مظلومیت بچه‌های غزه و وحشی‌گری رژیم اشغالگر اسرائیل  ذکر و ابراز کرد: در این یک ماه به اندازه چند سال شاهد به شهادت رسیدن فرزندانمان در فلسطین هستیم و رسالت ما هنرمندان این است که با قلم خودمان ایثارگری‌ها و رشادت‌های این بچه‌ها را به تصویر بکشیم و به مردم نشان دهیم.
خالقی به موضوع نقاشی خود اشاره کرد و ادامه داد: این طرح برگرفته از تصاویری است که در اخبار دیدم و پدری را همراه پسرش نشان می‌دهد که بر بالین فرزند شهیدش سوگواری می‌کند. 
وی افزود: هنرهای تجسمی، شعر و ... تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد و معمولا درد جامعه را از زوایای دیگر به تصویر می‌کشد، امیدوارم با این هنر بتوانیم تاثیری بر وجدان های ناآگاه مردم بگذاریم. زیرا یکی از اهداف ما آگاه ساختن قسمتی از جوامع بشری است که شاید از این جنایات بی اطلاع هستند. 
این هنرمند در ادامه‌ ابراز امیدواری کرد، تلاشهای این هنرمندان به نتیجه برسد و قطعا اطلاع و آگاهی مردم از حوادث اخیر فلسطین در پیروزی ملت بی دفاع این سرزمین بی تاثیر نیست.
وی ابراز کرد: همه ما مسلمانان باید علیه رژیم غاصب اسرائیل اتحاد و همبستگی داشته باشیم و از امت فلسطین دفاع کنیم.  هر کس به نوبه خودش در این راه می‌تواند قدمی بردارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی