پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۵

تجسم مقاومت در نگاه پیشکسوت هنرهای تجسمی

یک هنرمند پیش‌کسوت هنرهای تجسمی، غزه و مردم شجاع فلسطین را تجسم مقاومت می‌داند.

عباس برزگر گنجی یکی از هنرمندان حاضر در رویداد" من القدس الی القدس" در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، با بیان اینکه از سنین جوانی در حیطه کارهای تجسمی مشغول به فعالیت است، گفت: توفیق شد تا در این رویداد حضور یابم و با زیان هنر، نقش کوچکی را در واکنش به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و مظلومیت مردم غزه ایفا کنم.
وی درباره سوژه انتخابی خود گفت: در رسانه‌ها تصویری به نمایش گذاشته شد که یک پسر بچه ۱۰ ساله، در کنار برادر زخمی خود نشسته و گفتن شهادتین را به او می‌آموخت، این تصویر برای من بسیار نمادین بود و یقین پیدا کردم که مردم غزه کارهایی می‌کنند که باید غبطه خورد و از آنها درس گرفت.
گنجی با اشاره به تاثیر هنر در نشان دادن واقعیت‌ها و رویدادها گفت: هر عقیده و مرامی وقتی در مسیر هنر قرار گیرد خروجی خوبی دارد و مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گفته او، هنر فراتر از خبر معمولی است و هنرمند در قالب هنر داستانی را تعریف می‌کند که فراتر از تصورات مردم است، در حقیقت هنرمند واقعیات را به گونه‌ای دیگر می‌بیند و به زیبایی جلوه می‌دهد.
این هنرمند در ادامه با بیان اینکه در این اثر قدس را به گونه دیگری به تصویر کشیده است گفت: قدس یک صخره است که ما آن را به عنوان قبه‌الصخره می‌شناسیم و جایی است که پیامبر(ص) به معراج رفتند، در این اثر یک دست کودک روی گنبد است و با دست دیگر سنگ‌ها را لمس می‌کند تا با این تصویر نشان دهد که اگر چه کوچک اما در حد بضاعت خود در مقابل ظلم ایستادگی می‌کند.
گنجی گفت: کار امروز ما هنرمندان، مصداق بارز این شعر است: "به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل، وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم". وی افزود: ممکن است ما به جایی نرسیم اما تا جایی که وسعمان می رسد با ابزاری که داریم، هنرمان را نشان می‌دهیم و معصومیت مردم غزه را به تصویر می کشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی