پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۱۵

غزه و صلیب در میان رنگ‌ها

نقاش برجسته کشورمان با انتخاب سوژه غزه اسیر در صلیب، تلاش می‌کند پیامی خاص را به مخاطبانش ارائه کند.

به گزارش آستان‌نیوز، سعید خاتمی، یکی از هنرمندان‌ حاضر در رویداد"من‌القدس الی‌القدس" در گفت‌‌وگو با آستان نیوز، به موضوع اثری که در حال به تصویر کشیدن آن است، اشاره کرد و گفت: در این اثر عیسی(ع) را به جلوه‌ای دیگر به تصویر کشیده‌ام تا برای دیگر ادیان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: چفیه‌ای در میان تابلو تصویر شده و به جای دو دست حضرت مسیح، دو بال ترسیم کرده‌ام که به اعتقاد من، این اثر نماد به صلیب کشیده شدن فلسطین است.

خاتمی ادامه داد: در این اثر علاوه بر تأکید بر ضرورت نگاه بین ادیانی به مسئله فلسطین شباهتی عمیق میان فلسطین و حضرت مسیح به صلیب کشیده برقرار شده که گویی کمک جهانیان را برای نجات مسیح دیگری طلب می‌کند.

وی تصریح کرد: تصویر نقاشی می‌تواند با همه مردم دنیا ارتباط برقرار کند و فرقی ندارد که مخاطبش اهل کجا باشد، این نقاشی هم زبان حال خودش را دارد و امیدوارم بتوانم تأثیرگذار واقع شود. 

این هنرمند گفت: این اثر با به تصویر کشیدن غزه به صلیب کشیده شده در کنار یأسی که به بیننده منتقل می‌کند، قصد دارد شاید مخاطب را متحول کند تا نسبت به ظلمی که به این سرزمین و مردم مظلوم آن می‌رود بی‌تفاوت نباشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی