پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد مسعود نجابتی در حاشیه رویداد فرهنگی «من القدس الی القدس» مطرح کرد؛
۱۴۰۲-۰۸-۱۵

لزوم روشنگری درباره فلسطین مظلوم با زبان هنر

طراح و هنرمند برجسته کشورمان، روشنگری با زبان هنر را راه درست برای ایفای نقش هنرمندان در دفاع از مظلوم دانست.

استاد مسعود نجابتی، طراح و هنرمند مطرح کشورمان است که در رویداد فرهنگی من القدس الی القدس در حرم امام رضا(ع) حضور یافته تا همراه آنها، با صدای هنر، فریاد حمایت از مظلوم سر دهد.

نجابتی در گفت‌وگو با آستان نیوز درباره حضور در این رویداد گفت: علاوه بر تکلیف مسلمانی، شوق همراهی با مردم غزه، دلیل حضور من در این است و امیدوارم این تلاش، تأثیرگذار باشد.

نحابتی درباره اثری که در این رویداد خلق کرده نیز اظهار کرد: طرحی که در این رویداد به تصویر کشیدم در واقع بخشی از (آیه 114 سوره بقره) است که در آن خداوند نصرت مومنین را وعده داده و فرموده‌اند«آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است».  

وی افزود: همین آیه مبنای کار من قرار گرفته است و امید داریم که این شرایط سخت، ناگوار و تلخی که ما شاهد آن در فلسطین هستیم، منجر به پیروزی شود و ان شالله مردم غزه نتیجه صبر و مقاومت‌شان را ببینند. 

وی اظهار کرد: مانع بزرگ تحقق وعده‌های الهی این است که هنوز اذهان جهانیان نسبت به یک سری مسائل آگاه نیست، یعنی هنوز آمادگی تحقق برخی وعده‌هایی همچون ظهور امام زمان (عج) و برخی نصرت‌های الهی وعده داده شده، وجود ندارد.  

این هنرمند تصریح کرد: آمادگی و پذیرش زمانی صورت می‌گیرد که هنر و رسانه نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند و تبیین صورت بگیرد، اینکه ما می‌گوییم اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود، باید تبیین شود، زیرا برای برخی مجامع شاید کاملاً روشن نباشد که چرا باید حذف شود. در داخل کشور اخباری را شاهد هستیم، اما لزوماً این اخبار به گوش جهانیان نمی‌رسد، هنر و در کنارش رسانه حتماً باید این موضوع را برای جهانیان روشن کنند. 

وی ادامه داد: بخشی از این روشنگری را ملت فلسطین با ریخته شدن خونشان‌ نشان داده‌اند، مظلومیتی که صدای آن به گوش جهانیان می‌رسد و بخش مهمی از این اتفاق به کمک هنر و رسانه باید به گوش جهانیان برسد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی