پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۰

پیش رویداد «ارائه اثربخش به سرمایه‌گذار؛ طراحی مناسب فایل ارائه کسب و کار» برگزار شد

به همت شرکت صنایع پیشرفته رضوی، ششمین پیش رویداد از رویداد فناوری‌های حوزه سلامت و درمان(دعوت) با موضوع ارائه اثربخش به سرمایه‌گذار؛ طراحی مناسب فایل ارائه کسب و کار برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مدیر شتاب‌دهنده منش و مشاور توسعه کسب و کار و کارآفرینی در این پیش رویداد که در قالب وبینار سه‌ساعته برگزار شد، به چگونگی معرفی یک کسب و کار برای جذب سرمایه‌گذار پرداخت و گفت: شخصیت تیمی که می‌خواهد ایده را عملی کند، مهم‌ترین مقوله در روند اجرا است. 
کتایون سپهری اظهار کرد: این مهم است که اعضای یک تیم اختلافات را تبدیل به همفکری و مشارکت کنند و به همدلی و هم‌زبانی برسند زیرا تیمی که اعضای آن بتوانند یکدیگر را کامل کرده و مجموعه‌ای از دانش، مهارت و تخصص را داشته باشد، قطعا تیم موفقی است و برای سرمایه‌گذار نیز اهمیت بسیاری دارد.
او ایده را یکی از موضوعات مهم در معرفی کسب و کار برای جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: اعضای تیم باید پس از شناسایی مسئله و مشکل، در قدم بعدی راه حل خوبی برای آن ارائه دهند.
 

نیاز فناور در مواجهه با سرمایه‌گذار
مدیر شتاب‌دهنده منش با اشاره به چگونگی انتخاب سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: نکته کلیدی این است که در قدم نخست باید دید آیا سرمایه‌گذار حوزه تخصصی و تجارت، داد و ستد، شغل، حرفه، کسب و کار ما را می‌شناسد یا خیر.
او ادامه داد: در مذاکرات اولیه باید دقت شود آیا سرمایه‌گذار تاخیر در بازگشت مبلغ خود را درنظر می‌گیرد یا خیر، همچنین باید بدبینانه و خوش‌بینانه‌ترین برآوردهای فروش را در نظر گرفت. تعریف کسب و کار به صورت استارتاپی یا غیراستارتاپی، موضوع مهم دیگری در رشد و توسعه آن است.
سپهری افزود: معمولا سرمایه‌گذار به کسب و کاری ورود می‌کند که از جنس استارتاپ باشد چراکه استارتاپ یک سازمان غیررسمی است و به مدل مقیاس‌پذیر می‌رسد. 
او با اشاره به انقلاب صنعتی چهارم خاطرنشان کرد: این انقلاب، انقلاب تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی، ژنتیک، کلان‌داده‌ها، متاورس‌ها و... است که در کسب و کارها استفاده می‌شود اما ما به سرعت از این انقلاب عبور کردیم و به انقلاب صنعتی پنجم که انسان محور بودن، ویژگی بارز آن است، رسیدیم.
 

توجه کسب و کارها به توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی
سپهری با تاکید بر لزوم توجه به توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی در تشکیل یک کسب و کار گفت: برای پایدارسازی کسب و کار، باید علاوه‌بر سود حداکثری سرمایه‌گذاری، رفاه و جامعه کسب و کار نیز در نظر گرفته شده و به حفظ محیط زیست توجه شود.
او ادامه داد: توسعه پایدار این سه رکن را با هم در نظر می‌گیرد، از همین رو باید تا جای ممکن ضایعات نداشته باشیم و اگر ضایعاتی وجود دارد آن را بازیافت کنیم.
مدیر شتاب‌دهنده منش و مشاور توسعه کسب و کار و کارآفرینی افزود: سرمایه‌گذار سه اصل مدل کسب و کار، اعتبارسنجی و طراحی و اجرا را مورد توجه قرار می‌دهد. نباید سرمایه‌گذار رقیبی را بشناسد که شما آن را در ارائه خود معرفی نکرده باشید، بلکه باید رقبای خود را به صورت کامل و به بهترین نحو در بازار داخلی و خارجی را معرفی کنید. 
او ادامه داد: باید علاوه‌بر برآورد هزینه‌ها، از یک متخصص مالی که کسب و کار را می‌شناسد کمک و راهنمایی گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی