پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۰

استفاده از بذرهای پربازده برای استفاده در چرخه تولید نان صنعتی رضوی  

مدیرعامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی با اشاره به اصلاح الگوی کشت محصولات در اراضی این سازمان گفت: در این راستا از بذرهای قابل استفاده در چرخه تولید نان صنعتی رضوی استفاده شده و الگوی کشت با نگاهی جدی برای کاهش مصرف آب تغییر کرده است.

مهندس جعفر عباس‌پور در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به آغاز کشت محصولات پاییزه در اراضی سازمان موقوفات ملک اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در سال زراعی جاری ۲۵۰ هکتار گندم، ۲۰ هکتار جو، ۴۰ هکتار زیره سبز  و ۵ هکتار کلزا کشت شود.
او ادامه داد: مزارع قدسِ فریمان، رضویِ چناران، ثامنِ سنگ بست و سجادیه‌ی تربت جام نیز به کشت محصولات پاییزه اختصاص داده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان موقوفات ملک با اشاره به استفاده از انواع بذرهای پربازده در کشت این محصولات خاطرنشان کرد: بدین منظور از انواع بذور قابل استفاده در چرخه تولید و بهره‌وری  داخلی آستان قدس به خصوص بذرهای نیمه سخت که قابلیت استفاده در چرخه تولید نان صنعتی در شرکت صنایع غذایی رضوی را داشته باشد، بهره گرفته می‌شود.
 

اصلاح الگوی کشت در راستای کاهش مصرف آب
او اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی را یکی از موضوعات مورد تاکید دولت و آستان قدس رضوی دانست و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، با نگاهی جدی و به صورت گام به گام، الگوی کشت را در راستای نیل به کاهش مصرف آب و افزایش درآمدهای پایدار سوق داده‌ایم.
عباس‌پور ادامه داد: به عنوان مثال متناسب با شرایط اقلیمی و آب و خاک اراضی در اختیار، روی کشت محصولاتی نظیر زیره سبز و پسته تمرکز شده است تا درآمدهای ناشی از مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی به نحوی منطقی به ارزش افزوده بیشتر و ارتقاء دانش فنی در بخش کشاورزی تبدیل شود.
او تاکید کرد: انتخاب الگوی کشت هم بر اساس مطالعه آب و خاک، کیفیت آب و هوا و اقلیم ویژه همان منطقه صورت گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی