پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۱

آمادگی موسسه بذرونهال رضوی برای همکاری در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور

با رویکرد بررسی امکانات آستان قدس رضوی به منظور مشارکت در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، مجری طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور از زیرساخت‌های موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی دیدن کرد.

به گزارش آستان نیوز، در این بازدید که محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی هم حضور داشت، فعالیت‌های این موسسه به ویژه در ارتباط با تولید نهال‌های مثمر و غیر مثمر تشریح شد.
مجری طرح نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور در این بازدید اظهار کرد: موسسه بذر و نهال رضوی از ظرفیت بسیار خوبی در تولید نهال با کیفیت برخوردار است.
دکتر رضا احمدی گفت: علاوه‌بر وجود زیرساخت‌های مناسب، سرمایه‌گذاری قابل توجهی هم در حوزه بذر و نهال در این موسسه انجام شده است.
 

تولید سالانه ۲ میلیون نهال
مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی نیز با اشاره به تولید سالانه حدود ۲ میلیون اصله نهال‌ مثمر و غیر مثمر در نهالستان‌های شماره یک و دو این موسسه خاطرنشان کرد: همچنین تولید نهال‌های پایه رویشی از طریق کشت بافت در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
محمد هاشم‌زاده گفت: از همین رو برنامه‌ریزی شده تا است همزمان با دهه فجر امسال، مرکز دانش‌بنیان زیست فناوری(بیوتکنولوژی) گیاهی به منظور تولید نهال‌های پایه رویشی درختان مثمر توسط این مجموعه راه‌اندازی شود. 
او افزود: راه‌اندازی این مرکز علاوه‌بر افزایش بهره‌وری، نقش موثری در تحقق کشاورزی پایدار خواهد داشت.
در ادامه نیز ظرفیت موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در پوشش بذر توسط دکتر توکل افشاری نائب رئیس هیئت مدیره موسسه تشریح و با استقبال دکتر احمدی روبرو شد.

در پایان این بازدید مقرر شد موضوع بذرپاشی مراتع سطح کشور با پهپاد که امکان مناسب‌تر توزیع بذر و افزایش ظرفیت جوانه زنی(با پوششی که روی بذور توسط موسسه بذر و نهال رضوی انجام خواهد شد) را فراهم می‌کند، بررسی و تصمیم‌گیری شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی