پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: 
۱۴۰۲-۰۸-۲۵

جوانی و افزایش جمعیت عاملی برای اقتدار ملی است  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: جوانی و افزایش جمعیت عاملی برای اقتدار ملی هر کشور محسوب می‌شود. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که ظهر امروز 25 آبان ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و اهمیت فرزندآوری بیان کرد: در هر کشوری از جمعیت به عنوان یکی از عوامل قدرت یاد می‌شود. 
وی تصریح کرد: افزایش جمعیت پنج شاخصه قدرت را در هر کشوری ارتقاء می‌بخشد. اولین شاخصه آن افزایش قدرت اقتصادی است. یک کشور پرجمعیت نیرو کار زیادی هم دارد و همین امر عاملی برای تقویت قدرت اقتصادی آن کشور در جهان می‌شود. 
سخنران حرم رضوی افزود: جمعیت همچنین باعث تقویت قدرت نظامی هر کشوری می‌شود. در دوران دفاع مقدس که کشور ما مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفت نیروهای جوان برای دفاع به جبهه رفتند به همین خاطر تمامیت ارضی کشور حفظ شد و حتی یک وجب از خاک میهن نیز به تصرف دشمن در نیامد. 
وی با بیان اینکه جمعیت عاملی برای تقویت و ارتقاء قدرت علمی هم هست، ابراز کرد: کشوری که جمعیت زیادی دارد از نظر علمی هم حرف اول را می‌زند. ما برای اینکه کشور قدرتمندی داشته باشیم، نیازمند دانشجویان و دانشمندان متعهد و آگاه هستیم تا جامعه را از نظر علمی ارتقاء دهند. 
حجت‌الاسلام ماندگاری بیان کرد: در احادیث امده است که یدالله مع الجماعه و همچنین گفته شده دعای دسته جمعی به اجابت نزدیک‌تر است. بنابراین جمعیت عاملی برای تقویت قدرت معنوی یک جامعه نیز محسوب می‌شود. 
وی اذعان کرد: جوانی و کثرت جمعیت همچنین باعث تقویت قدرت سیاسی کشورها نیز می‌شود. در زمان طاغوت جمعیت چون تعداد جوان‌های انقلابی زیاد بود توانستند شاه را از کشور بیرون کنند و همین امر باعث تشکیل حکومت اسلامی در کشور شد. 
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: ازدیاد نسل موجب برکت زندگی‌ها می‌شود. خداوند در قرآن وعده داده که رزق و روزی فرزندان را می‌رساند. انسان اگر اهل کار و تلاش باشد، حقوق شرعی مانند خمس و زکات را بپردازد، شاکر نعمت‌های الهی باشد و از مالی و اموالی که خدا به او داده در راه خدا انفاق کند، دیگر نباید از فقر و تنگدستی بترسد چرا که این موارد عامل برکت یافتن رزق و روزی انسان می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی