پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۵

دیدار اساتید دانشگاه اندونزی با معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی / هم اندیشی برای همکاری های مشترک علمی

جمعی متشکل از ۷ نفر از اساتید و فرهیختگان دانشگاه های اندونزی با معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی در این دیدار که با اساتید سه دانشگاه چیروبان، الاحیا و پارامدینه صبح امروز ۲۵ آبان ماه در محل دفتر این معاونت برگزار شد،  به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه اشاره و رفع ظلم و ستم موجود و توسعه عدالت در جهان را آرزو کرد.
وی با بیان اینکه ما مردم اندونزی را مردمی مومن و با اخلاق می‌شناسیم که ملتزم به شریعت هستند و افزود: امیدوارم با اتخاذ مواضع اندیشمندانه شما اساتید و مردم اندونزی نیز  بتوانید موضع گیری مناسبی در حمایت از  مردم مظلوم فلسطین داشته باشید.
حجت الاسلام فقیه اسفندیاری گفت: دشمنان ما کنار مردم اسرائیل ایستاده‌اند، چرا ما کنار مردم مظلوم فلسطین نباشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موسسه الاحیاء ریشه در مفاهیم و اندیشه‌های قرآنی و معارف نبوی و اهل بیت ایشان دارد، تصریح کرد: شما اساتید وظیفه خطیر احیاء روح و اندیشه مردم را دارید که در واقع ادامه سیره پیامبر و اهل بیت(ع)است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به روایت ارزشمند " احیاء امر اهل‌بیت(ع)" تاکید کرد: ما و شما به عنوان مسلمان و اندیشمندان مسلمان وظیفه نشر معارف و زیبایی‌های کلام و اندیشه پیامبر (ص) را داریم.
معاون بین‌الملل آستان قدس رضوی افزود: امیدوارم بتوانیم در آینده تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های علمی ، آموزش، تبادل استاد و دانشجو و ..با موسسه الاحیاء داشته باشیم و در خصوص استقبال و جذب دانشجو و تبادل استاد  از کشور اندونزی در دانشگاه های آستان قدس رضوی اعلام آمادگی کرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه با وجود فخر رازی، امام محمد غزالی و ... ما پیشگام و میراث دار فلسفه اسلامی در شرق ایران هستیم از همین رو نسبت به انتقال آموزه‌ها و میراث فلسفی به اندونزی اعلام  آمادگی می‌کنیم.
 

مبارزه با ظلم ویژگی مشترک دو کشور ایران و اندونزی
در ادامه نیز رییس موسسه الاحیاء با اشاره به این مطلب که  دو کشور ایران و اندونزی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم مبارزه با ظلم است،به معرفی دانشگاه الاحیاء و  پرداخت و اشاره کرد: موسسه الاحیاء علاوه بر دانشگاه مجموعه‌های آموزشی از مجموعه مدارس در سطوح مختلف و پژوهشگاه نیز دارد. 
دکتر صوفیان ساحوری نسبت به دعوت از نمایندگان اعزامی آستان قدس رضوی و در خصوص برگزاری نشست های علمی و تخصصی مشترک فیمابین اعلام آمادگی کرد.
 وی ضمن تاکید به همکاری مسالمت آمیز که بین این دانشگاه و مسیحیت در اندونزی وجود دارد بیان کرد:  مسیحیان اندونزی در فلسطین بیمارستان دارند و ما نیز در کنار آنان موسسه فرهنگی داریم .
در ادامه موضوع ترجمه کتب آستان قدس رضوی  به زبان اندونزیایی مطرح و معاونت بین الملل نسبت به در اختیار قرار گرفتن کتب  اعلام آمادگی کرد .
همچنین پیشنهاد شد دانشگاه‌های دو طرف نسبت به تنظیم بیانیه مشترک علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و در دفاع از مظلومان غزه صادر شود .
در پایان نیز دکتر فقیه اسفندیاری ضمن از تلاش های  اساتید حاضر در جلسه و همکاران آنان قدردانی و اعلام آمادگی کرد که در آینده نیز میزبان اساتید باشیم همچنین مقرر شد بیانیه مشترک در دفاع از مظلومان فلسطین در اسرع وقت تنظیم شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی