پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: 
۱۴۰۲-۰۸-۲۶

تربیت دینی فرزندان از مهمترین وظایف والدین است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: تربیت دینی فرزندان یکی از مهمترین وظایف والدین و به ویژه مادر است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که  در رواق امام خمینی (ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، گفت: ما امروز در حوزه خانواده مشکلاتی داریم که هر یک از آنها به نوع خود مهم محسوب می شود و باید برای رفع آن تلاش کرد. 
وی افزود: اولین و اساسی ترین مشکل در این حوزه؛ تشکیل خانواده است. یعنی ما در زمینه تشکیل خانواده دچار مشکل هستیم و جوانان به دلایل مختلف زندگی مجردی را به زندگی متاهلی ترجیح می دهند. 
این کارشناس دینی ابراز کرد:دومین مشکل در حوزه خانواده تحکیم خانواده است. متاسفانه امروز پرونده های اختلافات خانوادگی بالاترین آمار را در دادگاه ها دارد و آمار طلاق بسیار بالا است. 
وی خاطرنشان کرد: خیلی ها اعتقاد دارند که آمار بالای طلاق و اختلافات خانوادگی ریشه در مشکلات اقتصادی و فقر دارد در صورتی که شاهد هستیم که این معضل در میان قشر مرفه و ثروتمند جامعه نیز وجود دارد.
حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: سومین معضلی که در خانواده ها وجود دارد، موضوع فرزندآوری است. بیشتر زوج ها به داشتن یک یا دو فرزند اکتفا می کنند و همین امر باعث پیری جمعیت می شود. در روایات بسیاری که از معصومین(ع) به دست ما رسیده به لزوم فرزندآوری و ازدیاد نسل توصیه شده است‌. 
وی مهمترین و اساسی ترین معضل خانواده ها را عدم توجه به تربیت فرزندان دانست و گفت:  تربیت فرزند از اهمیت بسیاری برخوردار است و والدین، به ویژه مادران باید توجه بسیاری به امر تربیت فرزندان داشته باشند. 
این کارشناس مذهبی بیان کرد: فرزندان ما نیاز به چند نوع تربیت اساسی دارند، اول تربیت دینی که از همان اول تولد فرزند و با اذان گفتن در گوش او شروع می شود. 
وی خاطرنشان کرد: دومین تربیتی که والدین به آن توجه داشته باشند، تربیت اخلاقی است. پدر و مادر اگر آموزه ای دینی همچون ثچصداقت، امانت داری، خوش قولی و ... را رعایت کنند فرزند آنها نیز این نکات اخلاقی را رعایت خواهند کرد. 
این مدرس حوزه ابراز کرد: یکی دیگر از انواع تربیت، تربیت اجتماعی است. اگر می بینید که امام حسن مجتبی(ع) سه بار اموال خود را در راه خدا انفاق می کند، به خاطر این است که در دامن مادری پرورش یافته که افطار خود را به مسکین، یتیم و اسیر می بخشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی