پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در گفت‌وگو با پزشک خادمیار بوشهری مطرح شد؛
۱۴۰۲-۰۸-۲۷

حس خوب خدمت به زائران دردمند آقا

پشت زیارت تک تک زائران حرم مطهر رضوی داستانی نهفته است؛ روایتی از دلدادگی و عشق که گاه رنگ و بوی خدمت هم می‌گیرد. در واقع در میان خیل پرشور محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این سرای قدسی کم نیست تعداد افرادی که هم زائر هستند و هم خادم. هم برای زیارت آمده‌اند و هم برای خدمت. 

به گزارش آستان نیوز، خادمیاران سلامت مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی چه ساکن یکی از محله‌های مشهدمقدس باشند و چه یکی از شهرهای دور کشور، همگی قلبشان برای خدمت به زائران شمس الشموس(ع) می‌تپد و برای رسیدن به دارالشفای امام(ع) و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی اماکن متبرکه رضوی لحظه‌شماری می‌کنند. دکتر حمداله منصوری پزشک متخصص داخلی از شهر بوشهر، از جمله این خادمیاران سلامت است. او اگرچه از سال 1385 در حرفه پزشکی مشغول مداوای بیماران است، اما از سال 1397 با پیوستن به جمع نیروهای افتخاری این مؤسسه، رنگ و بوی دیگری به خدمت پزشکی‌اش بخشیده است. در ادامه دقایقی در دارالشفای امام(ع) با دکتر منصوری هم‌کلام شده تا با خدمت افتخاری پزشکان در این بارگاه نورانی بیشتر آشنا شویم. 
 

چه طور شد تصمیم گرفتید به جمع پزشکان خادمیار سلامت رضوی بپیوندید؟
در سال 1397 در طی یک سفر زیارتی به مشهدمقدس متوجه شدم که می‌توان به صورت افتخاری در دارالشفای امام(ع) خدمت کرد. بنابر این در بخش خادمیاری آستان قدس رضوی نام‌نویسی کردم و مراحل گزینش و اداری را گذراندم و توانستم فعالیتم را به عنوان یکی از پزشکان خادمیار سلامت مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی آغاز کنم. 
البته من در استان بوشهر هم با بسیج جامعه پزشکی همکاری دارم و چندین بار در سال به مناطق محروم اعزام می‌شویم و به معاینه رایگان بیماران محروم و کم‌برخوردار می‌پردازیم. اما دوست داشتم در خدمت آقا امام رضا(ع) هم باشم و به زائران ایشان هم خدمت کنم. در حال حاضر هم به طور معمول 12 روز در سال به مشهد سفر می‌کنم تا خدمت افتخاری‌ام را در این آستان ملکوتی انجام دهم.
 

وجه تمایز خدمت به بیماران در حرم مطهر رضوی با سایر مراکز درمانی چیست؟
ما در دارالشفای امام(ع) و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر، بیماران زائری از ملت‌ها و قومیت‌های مختلف داریم. حتی گاهی ممکن زبان بیماری را متوجه نشویم، اما سعی می‌کنیم به او هم خدمات‌رسانی کنیم. خدمتم در این آستان مقدس دلی و رایگان است، از این رو حال و هوای خاصی دارد. بیماران هم به ما بسیار لطف دارند و حتی گاهی ما را به شهر و کشورشان دعوت می‌کنند. 
 

وقتی برای انجام خدمت افتخاری به مشهدمقدس مشرف می‌شوید، چه حسی دارید؟ 
لحظه‌ای که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوم و به زیارت می‌روم، نیت می‌کنم تا خدمتی که می‌خواهم در این آستان مقدس انجام دهم، مورد قبول درگاه خدا و امام هشتم(ع) قرار گیرد. بی‌شک وقتی آقا علی بن موسی الرضا(ع) شما را پذیرفته است و می‌توانید به زائران بارگاه ایشان خدمت کنید، حس خوبی وجودتان را فرا می‌گیرد.
 

نگاه بیماران به ارائه خدمات درمانی پزشکان خادمیار در دارالشفای امام(ع) چگونه است؟
همان‌طور که می‌دانید در درمان بیماران دو جنبه جسمی و روحی تأثیرگذار است. وقتی بیماری داریم که نگاه معنوی خاصی به دارالشفای امام(ع) و خدمات پزشکی آن دارد، بی‌تردید نتیجه‌ای که او از درمان در این مرکز می‌گیرد هم متفاوت است. در این میان، وقتی بیماری دردمند به ما در این مرکز مراجعه می‌کند، تحت درمان قرار می‌گیرد و درد و مشکل او برطرف شده و آرام می‌شود، آن بیمار دعایی که از عمق وجودش برای ما می‌کند، بر دل ما هم می‌نشیند و برایمان شیرین و لذت‌بخش است و بی‌شک در زندگی شخصی ما هم تأثیر خودش را می‌گذارد. 
 

در مجموع خدمت رایگان پزشکان به اقشار محروم و کم‌برخوردار جامعه چه اهمیتی دارد؟
در برنامه‌های جهادی ویژه ارائه خدمات رایگان به مناطق کم‌برخوردار شاهد مواردی بودم که بیمار به دلایل مختلف همچون بُعد مسافت از ویزیت پزشک متخصص محروم بود و با یک درمان ساده، زندگی آن بیمار متحول می‌شد. به طور مثال بیماری کم‌کاری شدید تیروئید داشت و زمین‌گیر شده بود و حتی نمی‌توانست کارهای روزانه‌اش را انجام دهد. با یک معاینه و انجام یک آزمایش ساده توانستیم بیماری او را تشخیص داده و درمانش کنیم و او را دوباره به زندگی عادی بازگردانیم. همچنین بیماری داشتیم که نیاز به جراحی داشت و نمی‌دانست چه‌کار باید بکند. این بیمار را هم معاینه کردیم و با هماهنگی با سایر همکاران پزشکمان، او هم توانست مراحل درمانش را سپری کند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی