پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۷

اعزام تیم جهادی بیمارستان رضوی به مناطق محروم/ ارائه 2900 خدمت رایگان پزشکی در 6 اردو

بیمارستان رضوی در سال‌های اخیر در راستای اجرای منویات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر کمک و خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌برخوردار در حوزه سلامت، خدمات ارزنده بهداشتی، درمانی و فرهنگی رایگان در ادوار گوناگون به مناطق محروم خراسان رضوی به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد ارائه می‌کند. 

به گزارش آستان نیوز، این خدمات در قالب اجرای طرح «پنجشنبه‌های سلامت» بیمارستان رضوی و به همت گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلامت «دکتر احمد خسروی» بیمارستان با هدف ارتقای سلامت جامعه در طول سال انجام می‌شود چنان‌که در سال 1402 تا کنون شاهد برگزاری شش اردوی جهادی بودیم. 
در مجموع این شش اردوی جهادی بیمارستان در 8 ماهه نخست سال جاری در روستاهای «تبادکان»، «کلاته‌منار»، «هندل‌آباد» و «جُغری» مشهد و روستای «کلاته‌ملو» قوچان و همچنین اردوی ویژه عید غدیر در مجتمع مسکونی سادات در حاشیه شهر مشهد، حدود 2 هزار و 900 خدمت رایگان به بیماران محروم این مناطق ارائه شد.
به طور میانگین تیمی مشتمل بر 20 تا 30 نفر از جمله متخصص طب اورژانس، دندانپزشک، دکتر روانشناس، پزشک عمومی، ماما، بینایی‌سنج، کارشناسان پرستاری و دارویی، کمک پرستار و نیروی پشتیبانی در اردوهای جهادی یک روزه بیمارستان رضوی حضور داشته و از صبح تا بعدازظهر به ارائه خدمات رایگان به بیماران محروم در این مناطق می‌پردازند.
 

ارائه خدمات متنوع درمانی و دارویی
به طور معمول علاوه بر خدمات معاینه پزشک و ماما، مشاوره روانشناسی و بینایی‌سنجی، خدمات غربالگری قند و فشار خون، اهدای داروی رایگان و آموزش سلامت و مباحث فرهنگی نیز به مراجعان این اردوهای جهادی ارائه می‌شود.
همچنین اگر بیماران کم‌توانی امکان مراجعه حضوری به محل استقرار تیم در آن محله یا روستا را نداشته باشد، تیم اعزامی بیمارستان در طرح پنجشنبه‌های سلامت با هماهنگی‌های لازم به منزل این بیماران می‌روند و آنان را در بستر بیماری معاینه و بررسی می‌کنند. 
بیماران محروم در صورت نیاز برای انجام خدمات تکمیلی و تخصصی پزشکی اعم از خدمات پاراکلینیکی همچون آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و... و ویزیت پزشکان متخصص به بیمارستان رضوی ارجاع داده می‌شوند. تمامی این خدمات نیز به صورت رایگان برای آنان انجام می‌شود. همچنین بیماران نیازمند شناسایی شده برای دریافت عینک رایگان به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.
 

ارتقای بهداشت و سلامت مناطق محروم
آموزش‌های ارائه شده در زمینه بهداشت و پایش سلامت از جمله کنترل فشار و قند خون به مردم در این اردوها موجب ارتقای سلامت و بهداشت این روستاهای محروم شده است. در این میان، اگر در بازدید گروه اعزامی، مشکل خاصی در روستای مربوطه مشاهده شود، با همکاری سایر نهادها یا مشارکت کارکنان بیمارستان در جهت برطرف کردن آن اقدام می‌شود.
شایان ذکر است، نهادهای مختلف استان در شناسایی این مناطق محروم با بیمارستان رضوی همکاری دارند و زمینه حضور و فعالیت تیم اعزامی بیمارستان را در این مناطق فراهم می‌کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی