پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۷

جانباز اصفهانی قرآن کتابت شده توسط خود را به موزه رضوی اهدا کرد 

با هماهنگی معاونت بین الملل آستان قدس رضوی انجام شد، یکی از جانبازان استان اصفهان قرآن خطی کتابت شده خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

مصطفی شهریار که مسئولیت گروه جهادی شهاب الزهرا را بر عهده دارد و در مناطق محروم به خدمت رسانی مشغول است، در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، گفت: از سال 1390 در کنار فعالیت‌های جهادی شروع به کتابت قرآن خطی با خط ثلث کردم.
وی ادامه داد: خط ثلث خطی است که روی کاشی‌ها نوشته می‌شود و به گونه‌ای است که همگان می‌توانند به صورت راحت و روان آن را بخوانند.
این هنرمند، که نگارش این قرآن را به نیت اهدا به موزه حرم مطهر رضوی، کتابت کرده است، در ادامه افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «شهدا همچون آیات قرآن مقدس هستند» از دیگر اهداف کتابت این قرآن زنده کردن نام و یاد شهدای 8 سال دفاع مقدس بود که از همین رو در هر صفحه از قرآن نام یک شهید به خط نستعلیق آورده شده است.
شهریار تصریح کرد: در همین راستا اسامی 751 شهید از شهدایی که در دوران دفاع مقدس در کنار ما به شهادت رسیده اند، در این قرآن نگاشته شده است.
وی خاطر نشان کرد: این قرآن به سبک قرآن عثمان طه نگاشته شده است و کتابت آن از سال 90 تا 98 به مدت 8 سال به طول انجامیده است. 
این جانباز 8 سال دفاع مقدس در ادامه افزود: وی تصریح کرد: روزی که شهید حججی به شهادت رسید مشغول کتابت صفحه 533 این قرآن بودیم و از همین رو  این صفحه به نام و یاد این شهید بزرگوار نگاشته شد، همچنین 14 صفحه آخر این قرآن نیز به نام 14 معصوم نوشته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی