پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۷

فرش‌های دست‌بافت تازه برای میزبانی از زائران

دو هزار مترمربع فرش دست‌بافت که در کارگاه‌های شرکت فرش آستان قدس رضوی بافته شده، برای ارسال به حرم مطهر و استفاده زائران مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این ارزیابی به‌منظور بررسی کیفیت و شمار دقیق فرش‌های تولیدی پیش از تحویل به حرم مطهر در محل مجتمع مرکزی تولید فرش(کارگاه کنه‌بیست) انجام شد.
دکتر حمید کارگر گفت: برای انجام این بازبینی و ارزیابی، ناظران افتخاری فرش در بارگاه منور رضوی و نمایندگان سازمان حرم مطهر به‌عنوان نهاد بهره‌بردار حضور داشتند و کیفیت مطلوب فرش‌های تولیدی را تایید کردند.
او ادامه داد: فرایند پرداخت و تکمیل این فرش‌ها در کارگاه‌های زیرمجموعه شرکت در کنه‌بیست و کاشمر صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی با اشاره به تولید سالانه ۴۵۰۰ متر مربع فرش دست‌بافت در این مجموعه خاطرنشان کرد: در این فرش‌ها بیشتر از طرح و نقشه‌های متاثر از فضای معنوی حرم مطهر رضوی همچون افشان ترنج، لچک ترنج و تمام افشان استفاده می‌شود.
او با اشاره به ایجاد حلقه‌های مختلف زنجیره تولید فرش دست‌باف در این مجموعه تصریح کرد: شرکت فرش آستان قدس رضوی توانسته تمام فرآیندهای مربوط به چله‌دوانی، رنگرزی، بافت، پرداخت و عملیات تکمیلی را به صورت متمرکز و سامان‌دهی شده در کارگاه‌های زیرمجموعه خود ایجاد کند.

گفتنی است پس از انجام این بازبینی کیفی، حاضران از سالن‌های بافت، رنگرزی، پرداخت و قالی‌شویی شرکت فرش آستان قدس رضوی رضوی بازدید کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی