پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۷

حرم مطهر رضوی در شب میلاد حضرت زینب(س) جلوه ای از نور و سرور بود

همزمان با چهارم جمادی الاول ۱۴۴۵ و فرارسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت زینب کبری(س)، حرم مطهر رضوی در شب میلاد این بانوی کریمه جلوه ای از نور سرور بود.

به گزارش آستان نیوز، در شب میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س)، دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم مطهر رضوی این میلاد فرخنده را به محضر مولا و سرورشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تبریک گفتند و از این آستان ملکوتی خالصانه ترین سلام ها را به محضر این بانوی قهرمان و حماسه آفرین نثار کردند. 

در این شب پر سرور صحن و سرای امام مهربانی ها به یمن قدوم این مولود مبارک چراغانی شده، از جای جای حریم ملکوتی ندای «یا زینب» به گوش می رسد و مدیحه سرایان در مدح اخت الحسین(ع) مدیحه سرایی و مولودی خوانی می کنند.

ویژه برنامه های شب میلاد حضرت زینب(س) در حرم امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با قرائت زیارت امین الله با نوای مداح و ستایشگر اهل بیت(ع)؛ جعفر ملائکه آغاز شد و با اجرای یک قطعه هنری توسط گروه سرود گلدسته های حرم در مدح حضرت زینب کبری(س) ادامه پیدا کرد. 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری؛ امام جمعه موقت قم در این مراسم با اشاره به مقام والای حضرت زینب کبری(س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای همه بشریت الگو و اسوه هستند و تاسی به سبک زندگی ایشان موجب سعادت ما خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در زندگی حضرت زینب (س) نکات زیادی برای الگو گرفتن وجود دارد این بانوی قهرمان هم الگوی پرستاری و هم الگوی پاسداری هستند چرا که علاوه بر پرستاری از امام سجاد(ع) که در جریان واقعه عاشورا بیمار بودند، از پیام عاشورائی شهدا نیز پاسداری کردند و اگر خطبه های روشنگرانه ایشان نبود، چه بسا که پیام عاشورا در تاریخ گم می شد. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) با عنوان روز پرستار، بیان کرد: ما معمولا حضرت زینب(س) را به عنوان پرستار در جریان وقوع حادثه عاشورا می دانیم در صورتی که ایشان در دوران کودکی از مادر و نیز در سه روزی که امیرالمومنین(ع) در بستر بودند، از ایشان پرستاری کردند.

وی افزود: البته نقش ایشان به عنوان پرستار تنها در دارو دادن و غذا دادن محدود نبود بلکه این بانوی قهرمان نقش موثری در امیدبخشی و روحیه دادن به اسرای کربلا داشتند.

گفتنی است، مدیحه سرایی و مولودی خوانی با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ مرتضی اسلامی نژاد و قرائت دعایعالیه المضامین با نوای مناجات خوان با اخلاص؛ ابراهیم احمدی از دیگر برنامه های شب میلاد حضرت زینب (س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی