پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۸-۲۸

حضرت زینب(س) الگویی مثال زدنی برای تمام بشریت است  

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زینب(س) الگویی مثال زدنی برای تمام بشریت در همه اعصار و دوران‌هاست. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی در ویژه برنامه روز میلاد با سعادت بزرگ بانوی جهان اسلام؛ حضرت زینب(س) که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت زینب کبری(س) در روز عاشورا و در اوج مصائب سختی که بر ایشان وارد شده بود، جمله تاریخی«مارَایتّ الّا جمیلا» را بر زبان جاری کرد و این امر نشان از ایمان استوار این بانوی قهرمان به ذات اقدس پروردگار داشت. 
وی تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) که در خاندان وحی پرورش یافته است به درستی به این نکته پی برده است که خداوند زیبای مطلق است و کسی که زیبا است کار زشت و قبیح از او سرنمی‌زند بنابراین به همه هستی به چشم زیبایی نگاه می‌کند. 
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: هر انسان نادان و جاهلی به این دیدگاه در زندگی نمی‌رسد و این زینب کبری(س) است که با ایمان راسخ به خدا به این باور رسیده است. بنابراین اگر باور و ایمان خود را تقویت کنیم تحمل سختی‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی برای ما بسیار آسان خواهد شد. 
وی ابراز کرد: زینب کبری(س) نسبت به خدا خوش بین بود و به خدا سوء ظن نداشت به همین خاطر می‌دانست در پس همه ظلم و ستم‌ها و مصائبی که بر آن‌ها وارد شده یک پیروزی بزرگ نهفته شده است و امروز می‌بینیم با اینکه هزار و چهارصد سال از واقعه عاشورا می‌گذرد نام سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای آن حضرت بر تارک تاریخ می‌درخشد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بیان کرد: امروز می‌بینیم که نامی از یزید و یزیدیان در تاریخ نیست و این قامت رسای زینب کبری(س) است که خرامان خرامان و دامن کشان بر پهنه دل‌های اهل حق کریمانه عبور می‌کند و این بانوی بزرگ به الگویی برای همه جهانیان تبدیل شده است. 
وی با اشاره به فجایعی که امروز در غزه در حال وقوع است، اظهار کرد: امروز مردم غزه در یک جغرافیای کوچک و با امکانات کمی که دارند در برابر همه مستکبران بزرگ و قدرتمند دنیا ایستاده‌اند و این مقاومت آنها ریشه در ایمان و فرهنگ عاشورا دارد. 
گفتنی است؛ اجرای سرود توسط گروه «رضوان» شعرخوانی شاعر آئینی؛ سید هاشم وفایی و مدیحه سرایی و مولودی خوانی اهل بیت(ع) محمد جعفر نژاد از دیگر برنامه‌های جشن میلاد حضرت زینب(س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی