پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جمعه موقت قم:
۱۴۰۲-۰۸-۲۸

حضرت زینب کبری(س) یاور نمونه امام زمان خود بود

امام جمعه موقت قم گفت: حضرت زینب کبری (س) یاور نمونه و راستین امام زمان خود بود.‌

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در ویژه برنامه شام میلاد عقیله بنی هاشم؛ حضرت زینب کبری(س) که امشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ما در برابر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سه وظیفه مهم بر عهده داریم اول شناخت آن بزرگواران، دوم محبت داشتن نسبت به آنها و سوم تبعیت و پیروی از دستوراتشان.
وی تصریح کرد: ما وقتی نسبت به اهل بیت(ع) شناخت و معرفت پیدا می کنیم قطعا محب و دوستدار آنها نیز خواهیم شد و محبت نیز کلید اطاعت و پیروی است. بنابراین معرفت، محبت و اطاعت سه وظیفه اصلی ما در برابر اهل بیت(ع) است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: هر کس در پی سعادت دنیا و آخرت است باید این سه ویژگی را در خود ایجاد کند و مانند زینب کبری(س) در راه تبعیت از ولایت همه هستی خود را فدا کند.
وی ابراز کرد: زینب کبری (س) درس ولایتمداری را از مادرش حضرت صدیقه طاهره (س) آموخته بود. در روزهای بعد از رحلت رسول الله (ص) که امیرالمومنین(ع) در شرایط بسیار سختی به سر می بردند، حضرت صدیقه(س) همه هستی خود را سپر بلای آن حضرت کرد و زینب کبری (س) نیز که تربیت شده دامان چنین مادری بود؛ در جریان واقعه عاشورا تمام قد و با همه هستی از امام زمان خود یعنی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دفاع کرد.
امام جمعه موقت قم عنوان کرد: در روز عاشورا دو تن از فرزندان زینب کبری (س) که درس ولایتمداری را از مادر آموخته بودند، نیز در راه دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) در همه عرصه های زندگی یک ولایتمدار به تمام معناست و روز عاشورا حضرت سیدالشهدا (ع) این بانوی بزرگوار را به عنوان نائب خود انتخاب و به ایشان سفارش کردند که کاروان اسرای کربلا را سرپرستی کنند.
آیت الله بوشهری خاطرنشان کرد: در کتب تاریخی پنجاه لقب برای حضرت زینب(س) نقل شده که مهمترین آنها محدثه، امینة الله، شریکةُ الحسین(ع) و نائبةُ الحسین(ع) است.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله با نوای ذاکر آل الله؛ جعفر ملائکه، اجرای برنامه همخوانی گروه سرود ثارالله، شعر خوانی آئینی توسط شاعر اهل بیت(ع) حجت‌الاسلام روح الله موید و مداحی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) رضا قانع، هادی الهی و ابوطالب خالق پور از دیگر برنامه های شام میلاد عقیله بنی هاشم در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی