پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۸

برگزیدگان رقابت قرآنی «شوق تلاوت» به پاکستان اعزام می‌شوند 

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های «شوق تلاوت» گفت: از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با حمایت‌های دفتر فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد دو نفر از نوجوانان برگزیده  ششمین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت» همراه با هیئتی مشتمل از اعضای ستاد، یک نفر مستندساز و مسئول آموزش، در آینده نزدیک به پاکستان و شهرهای کراچی و حیدرآباد اعزام می‌شوند.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت در گفت‌وگو با آستان‌نیوز ضمن اعلام این خبر گفت: پس از برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت که امسال شاهد ششمین دوره آن در اردیبهشت‌ماه به میزبانی ساری بودیم، نفرات برتر این رقابت‌ها برای تشویق و کسب تجربه‌ اجرا در محافل، به سفرهای خارجی اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه پیش از ایام کرونا اعزام‌هایی به سوریه، لبنان و عتبات عالیات داشتیم، ادامه داد: امسال برای نخستین سالی است که برگزیدگان مسابقات «شوق تلاوت» پس از کم شدن شرایط کرونایی به کشور پاکستان، شهرهای کراچی و حیدرآباد اعزام خواهند شد.
مقدم‌کیا بیان کرد: طی این اعزام دو نوجوان برتر شوق تلاوت محمد باقری از آذربایجان‌شرقی با تلاوت به سبک عبدالباسط و ابوالفضل عدالت‌خواه از بوشهر (جزو قرآن‌آموزان مؤسسه اراک) با تلاوت به سبک مصطفی اسماعیل حضور خواهند داشت. و در محافل و مجالس قرآنی برنامه اجرا خواهند کرد . در کنار این برنامه‌ها، هم بحث تبلیغی و دعوت به طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا برای مؤسسات، اساتید و معلمان قرآنی کشور انجام می‌شود.  
وی با تأکید بر اینکه هیئت اعزامی مشتمل بر پنج نفر (دو قاری نوجوان، دو نفر از ستاد)، یک نفر مسئول آموزش ستاد و یک نفر روابط عمومی به منظور تهیه مستندسازی و اخبار است، اظهار کرد: این اعزام با حمایت‌های دفتر فرهنگی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و هماهنگی با دستگاه‌هایی چون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درحال انجام است.
وی درباره زمان اعزام بیان کرد: اعزام 29 آبان انجام می شود و تا 6 آذر برنامه‌های متنوع کرسی‌ها و محافل قرآنی در حوزه‌های علمیه، مساجد بزرگ این دو شهر و مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) و رقابت‌های شوق تلاوت تصریح کرد: دوره پیش‌نیاز دوازدهمین دوره طرح ملی تلاوت انجام شده و در حال حاضر ترم نخست آن با پذیرش قریب به ۴۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان دختر ۱۰ تا ۱۵ ساله و پسر ۸ تا ۱۵ ساله در مؤسسات مجری در حال برگزاری است.
وی با اشاره به برگزاری حضوری و مجازی این ترم‌ها و به تناسب شرایط مؤسسات مجری، ادامه داد: برخی از استان‌ها چون سیستان وبلوچستان(زابل)، فارس(گراش) و استان البرز به مجموعه استان‌های مجری این طرح افزوده شدند.
یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت قرآن کریم با عنوان «شباب‌الرضا» از سال ۱۳۹۱ با هدف کشف استعدادهای قرآنی نوجوانان با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و معاونت قرآن و عترت ارشاد در سطح کشور آغاز به‌کار کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی