پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۲۸

برگزاری هشتمین مرحله قرعه کشی «من قرآن را دوست دارم»/ شرکت 62 هزار نفر در طرح ملی «من قرآن را دوست دارم»

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: شب گذشته هشتمین مرحله قرعه کشی طرح «من قرآن را دوست دارم» از بین 12 هزار شرکت کننده طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» که موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند برگزار و اسامی 15 نفر  برگزیده مشخص شد.

  به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان با اشاره به برگزاری هشتمین قرعه‌کشی طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» از شبکه قرآن و معارف سیما گفت: این برنامه شب گذشته همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) برگزار شد که در این قرعه‌کشی به نفر اول؛ ۱۴ میلیون تومان به جهت کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا خواهد شد و همچنین با اعطای یک میلیون تومان برای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ۱۴ نفر از برگزیدگان؛ از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌شود. تاکنون در قرعه کشی‌های این طرح ملی 120 نفر برگزیده شده‌اند. 
میریان طرح «من قرآن را دوست دارم» را یک طرح ملی با مشارکت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: دبیرخانه اجرایی این طرح در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی وجود دارد. این طرح که سابقه اجرای آن به سال 1400 برمی‌گردد در 6 مرحله برگزار می‌شود که شروع طرح با آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه عموم مردم از 8 سال به بالا صورت گرفت. در حال حاضر  اجرای این طرح در ۴  مرحله روخوانی قرآن کریم، تجوید الصلاه ، تفسیر و تدبر قرآن کریم و حفظ جزء سی عملیاتی شده است و بیش از 62 هزار نفر در این طرح ملی ثبت‌نام کرده‌اند. در هر مرحله از اجرای طرح سعی شده ، شرکت کنندگان از آموزش‌های باکیفیت بهره‌مند شوند و دامنه ارتباطی خوبی بین شرکت کنندگان با استادان پشتیبان طرح شکل بگیرید به نحوی که شرکت کنندگان در هر شهر و روستایی که در طرح شرکت کرده‌اند بتوانند با مربیان خود نیز به صورت حضوری در ارتباط باشند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: در مدت کوتاه دو ساله اجرای این طرح، 12 هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند و بیش از 25 هزار نفر توانسته‌اند در کلاس‌های آموزشی طرح «من قرآن را دوست دارم» شرکت کنند.
 وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» به صورت مجازی و خودآموز برگزار می‌شود، اظهار کرد:  چهارمین مرحله این طرح با عنوان حفظ جزء سی قرآن کریم به تازگی شروع شده که در قالب این طرح شرکت کنندگان زیر 12 سال در مدت 5 ماه و شرکت کنندگان بالای 12 سال در مدت 4 ماه می‌توانند با کمک استادان پشتیان  و درسنامه‌های ارائه شده موفق به حفظ جزء سی قرآن کریم شوند.
 وی ضمن دعوت از مربیان قرآنی برای شرکت در این طرح و ارائه آموزش‌های قرآنی به شرکت کنندگان افزود: در حال حاضر 700 مربی قرآنی با مشارکت اعتاب مقدسه در این طرح حضور یافته‌اند . مسلم است هرچه تعداد مربیان طرح بیشتر شود قطعا ما شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی بیشتر این طرح در سطح کشور خواهیم بود . در این جهت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از افزایش فعالیت و حضور مربیان توانمند قرآنی ذیل پرچم حضرت رضا(ع) در این طرح قرآنی استقبال می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی