پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ 
۱۴۰۲-۰۸-۳۰

مراسم بزرگداشت روز پرستار در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با ایام ولادت حضرت زینب (س) مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور جمعی از برستاران در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، مراسم بزرگداشت روز پرستار صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام احمد مروی، دکتر بهرام عین الهی؛ وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی، دکتر محمود شبستری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از پرستاران منتخب از سراسر کشور در محل رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
وزیر بهداشت در این مراسم ضمن گرامیداشت روز پرستار و تبریک این روز به پرستاران، بیان کرد: خدمت به بیماران یک توفیق بزرگ الهی است که اجر و پاداش بسیاری دارد و در روایات معصومین(ع) نقل شده که هر کس یک شب بر سر بالین بیماری بیدار بماند، در رحمت خداوند غوطه ور می شود و این فرد مورد عنایت خداوند قرار خواهد گرفت و خداوند گناهان او را می بخشد.  
وی تصریح کرد: هر شغلی به نوبه خود ارزشمند است ولی شغل پرستاری قداستی دیگر دارد. آن محبت، آرامش و علاقه ای که پرستار به بیمار دارد می تواند موجب آرامش بیمار شود.
وزیر بهداشت خطاب به پرستاران حاضر در این مراسم گفت: شما منتخب هستید و به همین خاطر وظایف خاصی دارید و باید الگوهای جامعه پرستاری باشید و بدانید که ما در کشوری هستیم که هزاران شهید و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم و از همه استعدادهای خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم. 
وی اظهار کرد: از پرستاری به عنوان یک شغل معنوی یاد می شود چرا که پرستار علاوه بر جسم بیمار با روح و روان او نیز سر و کار دارد و اخلاق نیکو و مهربانی او  موجب آرامش روحی بیمار می شود‌ بنابراین اخلاق پرستاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
دکتر عین اللهی اظهار کرد: کسی که به شغل شریف پرستاری اشتغال دارد، باید مدام اطلاعات و دانش خودرا در این زمینه به روز کند و از جدیدترین دستاوردهای حرفه پرستاری مطلع شود. 
وی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایفی که یک پرستار در برابر بیمار دارد، توجه به روحیه بخشی و ایجاد روحیه در اوست چرا که این امر در بهبود روحیه بیمار و در نتیجه بهبود وضعیت جسمی او بسیار موثر است. 
وزیر بهداشت عنوان کرد:ما بعد از انقلاب موفقیت های زیادی در زمینه ارتقاء دانش پرستاری کسب کرده ایم. پرستاران ما در دوران دفاع مقدس و همچنین در دوران سخت کرونا خوش درخشیدند و همه پرستاران با وجود خطرات بسیاری که در آن دوران وجود داشت از خدمت رسانی به بیماران دریغ نکردند و تا پای جان در خدمت بیماران بودند. 
در این مراسم از خانواده شهید سلامت؛ حسن خوشرفتار و چند تن از پرستاران نمونه با اهدای هدایای متبرک رضوی تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی