پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۱

بازدید اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی 

جمعی از اعضا هیئت علمی و دانشجویان ارشد و دکتری دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی تهران از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش آستان نیوز، این بازدیدکنندگان امروز اول آذرماه در قالب گروه‌های علمی معارف اسلامی، فلسفه و کلام، تاریخ و تمدن و فقه سیاسی و با حضور اعضای انجمن علمی معارف اسلامی در محل نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی حضور یافته و از نزدیک با فعالیت‌های پژوهشی و آثار این مرکز آشنا شدند.
معرفی گروه‌های پژوهشی و آشنایی با آثار مختلف در  موضوعات سرگذشت‌نامه‌ها و مفاخر اسلامی احیای تراث، هنر و معماری اسلامی، نسب شناسی سادات، مطالعات قرآنی، حدیث پژوهی، فقه، اصول و حقوق، پیامبر و اهل بیت، سیره و فرهنگ رضوی، ترجمه، کلام اسلامی، فلسفه، ادیان و عرفان، اخلاق، تعلیم و تربیت اسلامی و...بخشی از برنامه‌هایی بود که ویژه این گروه تدارک دیده شده بود.
در ادامه این مراسم مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به اهمیت زیارت با معرفت و تاکید آن در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: در کلام امام رضا(ع) زیارت عهد و پیمانی بین امام و ماموم است. هر کس زیارتی با معرفت داشته باشد ائمه اطهار(ع) در دنیا راهنما و در آخرت دستگیر و شفیع آنان هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، بیان کرد: فلسفه تاکید بر زیارت این است که ما با سیره و روش زندگی امام آشنا شویم و با آنان تجدید عهد و میثاق ببیندیم و راهشان را ادامه دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امام هشتم(ع) القابی دارند و از القاب مشهور ایشان عالم آل محمد(ع) است، گفت: در بین ائمه اطهار به امام حضرت(ع) به خاطر شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن زمان و مناطرات به ایشان لقب عالم آل محمد(ع) داده‌اند. 
وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) در خصوص احیاء نشر و علوم اهل بیت(ع) گفت: ایشان در حدیثی فرمودند:«خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.»
این پژوهشگرادامه داد:علمی که با عقل، منطق و فطرت انسان و همچنین عمل گوینده همراه باشد مردم آن را می پذیرند و از آن تبعیت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی