پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)؛
۱۴۰۲-۰۸-۲۸

پرستاران خادمیار و همسران جانبازان در بیرجند تجلیل شدند

همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س)، پرستاران خادمیار و همسران جانبازان خادمیار بالای ۵۰ درصد بیرجندی به همت کانون سلامت خدمت رضوی در خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش آستان‌نیوز از خراسان جنوبی، همزمان با میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار مراسم تجلیل از پرستاران خادمیار و همسران جانباز بالای ۵۰ درصد با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، مسئول کانون‌های خدمت رضوی در استان و جمعی از خادمیاران عرصه بهداشت و سلامت و کانون ایثار و شهادت در مجتمع امام علی(ع) بیرجند برگزار شد.

ابوالفضل نوفرستی- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ضمن گرامی‌داشت میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: همه ما باید قدردان زحمات جامعه ایثارگری و خدمتگزار خوبی برای شهدا و جامعه ایثارگران باشیم.

وی با اشاره به اینکه همسران جانباز و پرستاران از زحمت‌کشان جامعه هستند، عنوان کرد: از مهمترین اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران قدرشناسی از زحمات خانواده‌های شهدا و ایثارگر است.

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی- پژوهشگر و استاد حوزه علمیه بیرجند نیز با بیان اینکه حضرت زینب(س) ویژگی‌هایی داشتند که ایشان را قهرمان کرد، افزود: این حضرت برای رسیدن به این جایگاه بزرگ و رفیع هیچگاه از شخصیت اجتماعی زنانه خود خارج نشدند اما امروزه غرب به دنبال این است که یک زن لطافت و زنانگی خود را از دست بدهد.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) حریم خود را حفظ کردند و با گفتار زنانه خود کاخ یزید را درهم کوبیدند.

این پژوهشگر حوزه دین گفت: اسلام نسخه واحدی برای زن و مرد نمی‌نویسد و تفاوت زن و مرد در اسلام متمایز است. بنابراین اگر شخصیت حضرت زینب(س) را بررسی کنیم ویژگی‌های امام علی(ع) در این حضرت نمایان است.

وی یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت زینب(س) را مقام علمی ایشان دانست و افزود: از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) فصاحت و بلاغت این بانوی اسلام است.

خدمت‌رسانی ۱۳۰ پزشک و پرستار خادمیار در درمانگاه امام رضا(ع)

سید محمدرضا حسینی فخر- مدیر کانون سلامت خدمت رضوی در خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: به همت کانون سلامت آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی چند سالی است که درمانگاه امام رضا(ع) با هدف خدمت‌رسانی در عرصه بهداشت و درمان به محرومین ایجاد شده است.

وی بیان داشت: این مرکز درمانی متشکل از ۲۸ پزشک متخصص و ۷۰ پرستار خادمیار است که با همکاری جمعی از پرسنل این درمانگاه در شمال شهر بیرجند خدمت رایگان به قشر محروم جامعه در سراسر استان ارائه می‌دهد.

حسینی فخر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ خادمیار پزشک، پرستار و... در این مرکز درمانی خدمت‌رسانی می کنند، افزود: به دنبال گسترش این درمانگاه هستیم و این اقدامات را به فال نیک می‌گیریم.

این مدیر کانون خدمت رضوی یادآور شد: کلیه خادمیاران در طول هفته به صورت سه شیفت فعالیت رایگان به بیماران محروم ارائه می‌دهند و هزینه درمان این بیماران نیز از طریق خیرین تامین می‌شود.

گفتنی است در این مراسم از پرستاران خادمیار و همسران جانباز خادمیار بالای ۵۰ درصد تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی