پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۲

تشرف دانشجویان دختر رتبه های برتر دانشگاه‌های کشور به حرم مطهر رضوی

طرح «آینده روشن» با هدف پاسداشت تلاش، تکریم و حمایت از دانشجویان دختر رتبه های برتر دانشگاه‌های کشور، در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، امروز یکم آذر ماه از روزهای آخر پاییز است و هوا سرد،اما برای کسی که دل داده این خاندان باشد فرقی نمی‌کند، این بار گروهی از دختران «آینده روشن» که نوید بخش روزهای خوبی برای کشورمان هستند در حرم امام مهربانی‌ها حضور پیدا کردند.

ابتدای حضورشان به دعا و نیایش گذشت از همان بدو ورود اشک‌ها روانه گونه‌هایشان شد و دل‌هایشان را به پنجره فولاد حضرتش گره زدند، این بار با همه دفعاتی که زیارت آمدند متفاوت‌تر است، حالا به عنوان سرمایه‌های کشورشان دعوت شده‌اند؛ سرمایه هایی که می‌توانند روز‌های خوبی را برای ایران و ایرانی بسازند.

صدای زمزمه هایشان همه صحن غدیر را گرفته، هم‌نوا با مداح اهل بیت(ع) زیارت امین‌الله می‌خوانند و راهی دارالهدایه می‌شوند تا پای صحبت‌های استاد واعظ موسوی بنشینند و قدردان مسیری باشند که خدا پیش‌رویشان قرارداده است.

حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی گفت : در هر شرایطی شکرگزار خدا و قدردان نعمت‌های او باشید و باید بپذیریم دنیا محل ناکامی هاست، در این دنیا شما هم طعم غم و هم طعم شادی را می‌چشید، زمانی که خداوند هستی را رقم می‌زد، شادی و غم را توأم با هم آفرید، یعنی غم در کنار شادی و شادی در کنار غم معنا پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به بخشی از کلام حضرت علی (ع) در باب تلخی و شیرینی دنیا عنوان کرد: ایشان می‌فرمابند «فيعيشُ في الدُّنيا عَيْشَ الفُقراءِ ، ويُحاسَبُ في الآخِرةِ حسابَ الأغنياءِ،» به این معنا که دنیا را با همه زوایای خوب و بدش معرفی کنید، دنیا برای اهل جهنم قطعا پر از رنج و سختی خواهد بود و برای اهل بهشت سرای راستی است.

 

واعظ موسوی ادامه داد: سوره فجر به این اصل اشاره می‌کند و می گوید، خوشی و نا‌خوشی هر دو ابتلا هستند، یکی ابتلای خوشایند و دیگری ناخوشایند است، از همین رو ثروتمند یا فقیر باید شکرگزار خدا باشند چرا که خداوند یکی را با ثروت و دیگری را با فقر امتحان می‌کند.

 

وی با بیان این موضوع که دنیا محل گذر است و به سرعت زمان از دست می‌رود، افزود: در بخشی از آیه‌ی ۷۷ سوره قصص آمده است، وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا، یعنی بهره خود از این دنیا را فراموش نکن و سهم خودت از این جهان را پیدا کن، خودت و از لذت‌های حلال و مشروع با سرگرم موضوعات اشتباه شدن، از دست ندهید.

 

این استاد و مدرس سطح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم گفت: زمان شما کمتر از آن است که بخواهید این زمان محدود را صرف داشته‌های دیگران و مقایسه آن با زندگی خود کنید، سعی کنید بر روی داشته‌های خودتان تمرکز کنید و از زمانی که در اختیار شما قرار گرفته است، نهایت بهره را ببرید. وقتتان را صرف عشق کنید، عشقی حقیقی و واقعی که فرصت رشد و تعالی را از شما نمی‌گیرد.

در ادامه این حضور پس از سخنرانی، از موزه آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر بازدید کردند تا پاسدار میراث گذشتگانشان باشند و برای اعتلای ایران و ایرانی در هر تخصص و جایگاهی تلاش کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی