پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طی یک سال گذشته صورت گرفت: 
۱۴۰۲-۰۹-۰۲

اسنادی نفیس در میان 2 هزار 465 سند اهدا شده به مرکز اسناد کتابخانه رضوی

رئیس اداره اسناد سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: طی 12 ماه گذشته 2 هزار و 465 سند در قالب اصل اسناد و فايل ديجيتال به مرکز اسناد این سازمان اهدا شده است که در میان اسنادی نفیس و منحصر به فرد به چشم می خورد. 

به گزارش آستان‌نیوز، الهه محبوب، طومار زیارتی شیعی متعلق به دوره قاجاریه که تصویری از سفر مکه تا مشهد را در خود جای داده است را یکی از این نفایس برشمرد که توسط زائری هندی به این مرکز اهدا شده است. 
وی  تصوير ناصرالدين شاه در سومین سفر خود به اروپا و ورشوی لهستان در سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۰۷ هجری قمری (۱۸۸۹ میلادی) را یکی دیگر از اسناد نفیس در میان سندها و تصاویر اهدایی برشمرد. 
محبوب به مجموعه ای ارزشمند از اسناد مربوط به انقلاب اشاره کرد و گفت: از ميان اسناد فوق 2122سند مربوط به انقلاب است که توسط خانم دكترعلوي و آقاي دكتر فتاحي نمایندگان اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به مركز اسناد اهدا شده است. 
وی همچنین يك قباله ازدواج نفيس از دوره قاجار و دو وقف نامه مربوط به شهرستان قوچان را ازديگر اسناد اهدايي معرفی کرد که در آرشیو این مرکز نگهداری می شود.
محبوب همچنین به انتقال بيش از 827 هزار سند مكتوب و غير مكتوب از بايگاني هاي آستان قدس رضوی به مركز اسناد  اشاره کرد که بزرگترين آن، مجموعه اسناد معاونت اماكن متبركه در حوزه اسناد مكتوب بود و مجموعه عكس هاي سازمان حريم حرم در حوزه اسناد غير مكتوب بوده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی