پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یکی از اهداکنندگان مطبوعات آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۹-۰۲

حرم مطهر رضوی، بهترین مکان برای حفظ میراث فرهنگی است

یکی از واقفان و اهداکنندگان میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گنجینه حرم رضوی را بهترین و مطمئن‌ترین مکان برای نگهداری و حفظ این میراث ارزشمند دانست. 

علیرضا حق‌شناس در گفت‌وگو با آستان نیوز بیان کرد: پنجاه ساله، کارمند بازنشسته آموزش و پرورش تهران و اهل کتاب و کتابخوانی هستم و حدود 30 سال است منابع گوناگون فرهنگی و تاریخی همچون کتاب و مطبوعات جمع‌آوری می‌کنم. اطلاعات خوبی نیز از چگونگی آرشیو کردن و اهمیت منابع فرهنگی دارم.
وی در خصوص چگونگی آشنایی خود با گنجینه رضوی گفت: از حدود 8 سال قبل با اهدای تعدادی تمبر تاریخی به گنجینه تمبر موزه حرم مطهر رضوی، همکاری‌ام با این سازمان در حوزه حفظ میراث فرهنگی آغاز شد. 
این واقف تهرانی ادامه داد: پس از آن نیز تعدادی اسناد رسمی مربوط به سال‌های 1325 تا 1345 بدستم رسید که تصمیم گرفتم آن‌ها را به اداره اسناد آستان قدس رضوی تقدیم کنم. با اهدای این اسناد تاریخی، نامم در زمره واقفان حرم مطهر رضوی ثبت شد.
وی افزود: در ادامه ارتباطم با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، آثار فرهنگی و تاریخی دیگری همچون کتاب و نشریات نیز به این گنجینه اهدا کردم. 
 

چگونگی اهدای نشریات
حق‌شناس در خصوص اهدای نشریات به گنجینه رضوی گفت: حدود دو سالی است که با اداره مطبوعات آستان قدس رضوی در ارتباط مستمر هستم. با کارشناسان این اداره تماس می‌گیرم و منابعی که تکراری نبوده و در آرشیو مطبوعات این آستان مقدس وجود ندارد را اهدا می‌کنم. حتی نزدیکانم را هم به این امر تشویق کرده‌ام و آنان نیز در اهدای آثار فرهنگی مشارکت کردند. 
وی اضافه کرد: به طور معمول سالی یکبار که به زیارت بارگاه ملکوتی رضوی مشرف می‌شوم، این منابع را با خود آورده و به مسئولان مربوطه تقدیم می‌کنم. برخی اوقات نیز اعضای خانواده‌ام منابع را اهدا می‌کنند. 
این اهداکننده میراث فرهنگی با تأکید بر ارادت خاص خود همچون سایر ایرانیان به امام رضا(ع) گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی؛ چه از نظر چگونگی حفظ آثار و چه از نظر پاسخگویی کارشناسان خود، بهترین مکان برای اهدای آثارم در سراسر جهان است. 
وی افزود: به طور مثال، کارشناسان اداره مطبوعات آستان قدس رضوی با اشتیاق؛ چه حضوری و چه تلفنی، پاسخگو هستند و هر زمان از آنان خواستم درباره اثری آرشیو مطبوعات را بررسی کنند، در کوتاهترین زمان ممکن کسری‌های آرشیو را اعلام کردند. 
حق‌شناس خاطرنشان کرد: دغدغه حفظ میراث فرهنگی کشور را دارم و این کار را از روی علاقه شخصی و خواسته دلی خود انجام می‌دهم. بی‌شک عنایت حضرت رضا(ع) هم شامل حالم شده است و برکت مادی و معنوی این اقدامات را در زندگی‌ام هم دیده‌ام.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی