پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۴

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ آموزشی میان بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد

با هدف توسعه و ارتقای نظام آموزش علوم پزشکی و افزایش کیفیت خدمات سلامت در خراسان رضوی، تفاهم‌نامه همکاری‌ آموزشی میان بیمارستان فوق تخصصی رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد منعقد شد.

به گزارش آستان نیوز، جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی و معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل دفتر مدیریت این بیمارستان برگزار شد و تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه به امضای دکتر محور و دکتر فاطمه محرری رئیس دانشکده پزشکی و نماینده معاونت آموزشی این دانشگاه رسید. 

این تفاهم‌نامه با موضوع ارائه خدمات تخصصی، علمی، تحقیقاتی و آموزشی اعم از تشخیصی و درمانی، توسط اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی به مدت یک سال منعقد شده است. 

در این جلسه نخست دکتر محور به همکاری‌های گذشته بیمارستان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و سپس به ارائه گزارشی از عملکرد آستان قدس رضوی در حوزه درمان در چند سال اخیر به ویژه نوسازی و توسعه بخش‌های مختلف این بیمارستان، پروژه‌های در حال انجام آن و کسب موفقیت‌های چشمگیر بیمارستان رضوی در کشور پرداخت. 

 

ظرفیت بالای آستان قدس رضوی در حوزه سلامت

در ادامه نیز دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به تشرف گسترده زائران در ایام مختلف سال به مشهد نیاز به توسعه خدمات در تمامی عرصه‌ها به ویژه حوزه درمان در این شهر احساس می‌شود، در این میان بخش عمده‌ای از ارائه خدمات درمانی مشهد در بخش خصوصی انجام می‌شود که در رأس آن بیمارستان رضوی قرار دارد. 

او گفت: از همین رو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش است علاوه‌بر ایفای نقش نظارتی خود، به تسهیل ارائه خدمات در مراکز درمانی خصوصی کمک کند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی، سطح کیفی خدمات بیمارستان رضوی را مایه افتخار کشور و منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی ظرفیت‌های بالایی در حوزه سلامت دارد، لذا امیدوارم انعقاد این تفاهم‌نامه به گسترش همکاری‌ها با این مجموعه در سطوح بالاتر منجر شود. 

 

بهره‌گیری از امکانات آموزشی بیمارستان رضوی

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت ارتباطات علمی و پژوهشی در عصر ارتباطات گفت: بیمارستان رضوی مرکزی پیش‌رو در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی است. 

دکتر فاطمه محرری ادامه داد: علاوه‌بر حضور گردشگران سلامت از کشورهای مختلف، مراکز درمانی مشهد میزبان بیماران بسیاری از استان‌های همجوار خراسان رضوی است. بنابراین هم‌افزایی بین دانشگاه و بیمارستان رضوی به طور ویژه برای مراجعان این مراکز منفعت دارد. 

دکتر محرری با تأکید بر فعالیت‌های گذشته بیمارستان رضوی در حوزه آموزش افزود: این بیمارستان از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره برد. 

در این جلسه همچنین معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برگزاری تورهای پیشرفت ویژه دانشجویان در مراکز درمانی و دارویی آستان قدس رضوی، نقش حمایتی این آستان مقدس در دوران شیوع بیماری کرونا، اقدامات ارزشمند بیمارستان رضوی در حوزه گردشگری سلامت و... نکاتی را مطرح کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی