پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی 
۱۴۰۲-۰۹-۰۴

 آیین شکرانه خدمت و تجلیل از خدام و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد

به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، آیین شکرانه خدمت و تجلیل از خدام و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این مراسم دوم آذر ماه در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی به منظور تقدیر و تشکر از خادمان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در مواکب اربعین حسینی و با محوریت ستاد اربعین حسینی افغانستانی‌های مقیم مشهد و مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم، به پیامهای عاشورا که باید از آنها درس گرفت اشاره کرد و گفت: امام شناسی و دشمن شناسی دو پیام قیام عاشوراست.
حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد ابراز کرد: این پیامها یک دانشگاه معرفت‌شناسی است که خود را باید برای رسیدن به قله آن یعنی تنظیم سبک زندگی بر مدار سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است آماده کنیم.
وی ادامه داد: امروز بشریت دست و پا می زند که رفاه و آسایش را برای خود فراهم کند که ابزار رفاه با گذشته قابل مقایسه نیست و این اسباب آرامش اتفاق نمی افتد مگر اینکه در مسیر حق قرار بگیریم. 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد بزرگترین درس اربعین این است که سبک زندگی حسینی برای همه بشریت بازخوانی می‌شود، زن و مرد در اقصی نقاط عالم از فقیر و غنی گرفته تا شیعه و غیر شیعه و مسلمان و غیر مسلمان، خود را به پیاده‌روی اربعین می‌رسانند. در واقع آثار و برکات بزرگترین پیام اربعین که بازخوانی سبک زندگی اهل بیت (ع)  است باید در جریان زندگی ما ظهور و بروز داشته باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در جریان اربعین با همین نگاه سبک زندگی اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است، نخست اینکه شما خادمان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) توفیق داشتید که از زائران اربعین با موکب های مختلف در سطح شهر و مرزها خدمت رسانی کنید و اتفاق دیگری این است که به برکت سیدالشهدا(ع) امسال بزرگترین دیپلماسی  زیارت در جهان رقم خورد.


رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی‌های مقیم مشهد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همه خادمان زائران ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: به همه کسانی که بی ریا و خالصانه در ایام اربعین حسینی از زائران میزبانی کردند خدا قوت میگویم.
دکتر محمد نبی احمدی گفت: مشهد مقدس شرایط خاصی دارد و آستان قدس رضوی در پذیرایی از زائر افغانستانی و پاکستانی از تمامی ظرفیتهای خود استفاده کرده است تا میزبانی شایسته ای از زائران داشته باشد.
وی ضمن ابراز امیدواری تداوم این خدمت رسانی گفت :خوشا به حال شما خادمان مخلص، بی شک زحمات بی ریای شما بی جواب نخواهد ماند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم،  گفت: خدا را شاکریم به اذعان خود زائران امسال شرایط کیفی و کمی برای زائران فراهم شد تا در سفر اربعین زیارت خوبی داشته باشند و خدمات ارزشمندی ارائه شد.
شرافتی افرود: مسئولان با دغدغه‌مندی خدمات دلسوزانه ای به زائران ارائه دادند از سرباز مرزبانی گرفته تا همه مسئولان استان، عاشق خدمت هستند.
شرافتی تصریح کرد: اربعین یکی از برنامه های ارزشمندی است که همه ساله برگزار می‌شود و به منظور بهتر و موثرتر برگزار شدن آن جلسات متعددی طی سال برگزار می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی