پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جمعه موقت تهران:
۱۴۰۲-۰۹-۰۴

روحیه بسیجی محصول تفکر فاطمی است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: روحیه شکست ناپذیر بسیجی محصول تفکر پاک فاطمی است.

به گزارش آستان نیوز، آیت الله کاظم صدیقی در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی حرم مطهر رضوی که شامگاه شنبه چهارم آذر ماه در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه 200 سوره مبارکه آل عمران؛«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» بیان کرد: انسان اگر ایمان داشته باشد و در برابر طوفان مشکلات و سختی‌های زندگی صبر کند، سعادتمند خواهد شد.

وی تصریح کرد: انسان مومن زیر بار مشکلات اقتصادی و زیر بار حرام نمی رود. مانند ابوذر غفاری که کیسه های زر معاویه را رد کرد، سختی تبعید را به جان خرید و با گرسنگی در بیابان ربذه جان داد ولی ذره ای از محبتش به امیرالمومنین(ع) کم نشد و ایمان خود را حفظ کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: خداوند در قرآن کریم به کسانی که در برابر طوفان حوادث صبوری می‌کنند و از دایره ایمان خارج نمی شوند، وعده بهشت داده است. انسان های مومن حتی در اوج سختی ها هم حمد و سپاس خدا را بر زبان جاری می کنند و خداوند نیز نسیمی از رحمت و مغفرت را بر دل آنها نازل می‌کند که در نتیجه آن به آرامش و سکون می‌رسند.

آیت الله صدیقی ابراز کرد: از آنجا که که در دنیا انبوهی از بلاها و مصیبت ها انسان را فرا گرفته، خداوند در قرآن فراخوان داده که همواره در سنگر صبر بنشینیم و مجاهدانه زندگی کنیم؛ در این صورت است که بر مشکلات پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در زمینه تشکیل بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج یعنی انسان هایی صبور و با استقامت که همواره در هنگام بلاها و گرفتاری ها در صحنه و در کنار مردم هستند و هرگز از سختی ها نمی هراسند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بسیج محصول مکتب فاطمی است، بسیجی مقتدرانه و استوار در برابر سختی ها می ایستد. روحیه و تفکر بسیجی بود که باعث شد ملت ایران در دوران دفاع مقدس هشت سال در برابر همه دنیا بایستد و در نهایت پیروز شود.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: وقتی خداوند ملتی را در صبر ثابت قدم، استوار و صادق ببیند، هرچقدر هم دشمن قوی باشد خداوند نصرت و پیروزی را بر آن ملت نازل می‌کند .

وی اذعان کرد: امروز مردم مظلوم غزه نیز به تاسی از ملت ایران، با کمترین امکانات و با تکیه بر سلاح صبر و ایمان در برابر مستکبران جهانی ایستاده اند و از بمباران، توپ و تانک دشمن هراسی ندارند و خداوند نیز در نهایت نصرت و پیروزی را نصیب آنها خواهد کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی