پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت خادمیاران آذربایجان غربی
۱۴۰۲-۰۹-۰۲

سه محکوم به قتل با عنایت ضامن آهو بخشیده شدند

با تلاش سفیران خورشید آستان قدس رضوی سه زندانی محکوم به قصاص پای چوبه دار در ارومیه بخشیده شدند.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان غربی آبان سال ۱۴۰۰ در یک نزاع خیابانی سالار ۲۴ ساله به قتل می‌رسد و بعد از ۲ سال مادر مقتول برای قصاص قاتل راهی محل اجرای حکم در زندان مرکزی ارومیه می‌شود. 

خانواده محکوم به قصاص، شب قبل از اجرای حکم خودشان را به بارگاه ملکوتی امام هشتم می‌رسانند و برای نجات به ایشان متوسل می‌شوند. 

آقایی کبیر رئیس هیئت سفیران خورشید آستان قدس رضوی می‌گوید: شنیدن صدای ناله و التماس‌های یک زن خادمان را متوجه موضوع حکم قصاص می‌کند و بلافاصله از حرم با خانواده مقتول تماس گرفته می‌شود و به احترام امان رضا(ع) درخواست بخشش می‌شود. 

مادر مقتول پس از بالا رفتن از پله‌های چوبه دار و پس از اینکه قاتل آن را به حضرت فاطمه زهرا قسم می‌دهد طناب را از گردنش بیرون می‌آورد و او را می‌بخشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: این صحنه آنچنان جمعیت حاضر در محل اجرای حکم را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اولیای دم دو حکم اجرای قصاص هم به احترام امام رضا(ع) و حضرت فاطمه زهرا و‌ گذشت این مادر بخشش می‌کنند و هر ۳ پرونده قصاص منجر به صلح و سازش می‌شود.

عتباتی افزود: با این ۳ بخشش تعداد کل بخشش احکام قصاص امسال به ۲۲ فقره رسیده است.

هیئت سفیران خورشید آستان قدس رضوی برای تقدیر از هر ۳ خانواده اولیای دم که از حق قصاص خود گذشته بودند به ارومیه سفر کردند و پرچم امام هشتم را در منزل آن‌ها به اهتزاز درآوردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی