پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران:
۱۴۰۲-۰۹-۰۱

خادمیاران رضوی زینت ائمه باشند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مازندران در همایش هم‌افزایی و هم‌اندیشی مدیران کانون‌های خدمت ساری بیان کرد: امام رضا(ع) از خادمیاران انتظار داردند با اخلاق خود زینت دین باشند.

به گزارش آستان نیوز از مازندران؛ محمداسماعیل امام‌زاده در گردهمایی فصلی دبیران کانون‌های عمومی و تخصصی خدمت رضوی شهرستان ساری که با حضور معاونین دفتر و مسئولین کانون‌ها در دانشگاه امام محمدباقر(ع) ساری برگزار شد گفت: خادمیاری امام رضا(ع) افتخاری بزرگ است. سپاس از خداوند و امامی که بر ما منت نهادند و ما را به عنوان خادم و خادمیار خود پذیرفتند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران گفت : هر جایی که دعوتی از سوی امام به ما شود یک لطف و عنایت و عطیه الهی هست که اجابت می‌کنیم و با پای خیر و با سر دل می‌شتابیم. این دنیا می‌گذرد. پس خوشا به سعادت آنهائی که در طی زمان بتوانند حداکثر بهره را ببرند و هیچ بهره‌ای لذت‌بخش‌تر از در محضر امام بودن نیست.

امام‌زاده یادآور شد: هر حرکتی در دستگاه امام رضا علیه‌السلام برای خدام و خادمیاران با نظر خود امام هست که انجام می‌پذیرد. در نتیجه برای هر رفتارتان در طول شبانه‌روز چه در پست‌های خادمیاری و چه کسوت شخصی خادمیار، امام را ناظر بدانید. امام از من و شما انتظار دارند لذا باید کارهایمان را جدی بگیریم.

امام‌زاده اظهار کرد: امام بهترین هستند. پس این تشکیلات هم باید بهترین باشد. امام ما را انتخاب کردند. پس بهترین هستیم و می‌توانیم برای بارگاهشان بهترین باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت ما یک فعالیت فرهنگی است. طبق ابلاغیه دفاتر استانی و شهرستان دارای 2 معاونت بودند که به 4 معاونت افزایش یافته است برای اینکه کارها تخصصی سرعت بخشیده شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در خصوص تحکیم خانواده گفت: محور تمام فعالیت‌های ما باید خانواده باشد. ممکن است سخت باشد که تمام کارها را به سمت خانواده سوق دهیم.

او با اشاره به اینکه کار کردن در موضوع خانواده باید در سه بخش ایجاد خانواده؛ تکریم خانواده و تعالی خانواده معطوف شود تصریح کرد: همه کانون‌های تخصصی ما باید معطوف به این 3 بخش شوند. این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه وقت بگذاریم.

امام‌زاده به مسئولین کانون‌های عمومی و تخصصی گفت: شما از مسئولین هستید. 6 ساعت خدمت در هفته حداقل خدمت برای خادمیاران می‌باشد نه برای مسئولین! فعالیت‌تان باید بیش از این ساعات باشد.

وی در ادامه افزود: این افتخار که برای معنویات امام رئوف وقت بگذاریم جزء عمرمان محسوب نمی شود و جزء سنگینی پرونده اعمال صالح ما است. هر چه بیشتر وقت بگذاریم بیشتر برخوردار می‌شویم‌.

امام‌زاده خطاب به خادمیاران گفت: مسئولین کانون‌های عمومی و تخصصی خادمیاران را همیشه در فضای امام رضایی قرار دهند؛ خودتان را به تراز خادم امام رضا علیه‌السلام نزدیک بکنید. بدانیم که آقا چه انتظاری از ما دارد و آن انتظار را محقق کنیم . امام رضا(ع) انتظارشان از ما خیلی زیاد است.

 وی افزود: امام رضا علیه‌السلام فرمودند مثل ما بشوید اگر نمی‌شوید در مسیر ما حرکت کنید. شما باید زینت ما شوید. اولین چیز برای ما اخلاق است. امام از ما اخلاق را انتظار دارند.

شایان ذکر است در شهرستان ساری 67 کانون عمومی و محلی و 19 کانون تخصصی خادمیاران شهرستان به ارائه خدمت امام رضایی می‌پردازند.

همچنین یاد آور می‌شود در پایان مراسم این همایش از دو کانون فعال و برتر در دهه کرامت یعنی مسجد فاطمه زهرا(س) معلم و امامزاده عباس(ع) تقدیر به عمل آمد و احکام انتصاب 50 مدیر کانون اهدا گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی