پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۵

مساعدت۳ میلیارد ریالی خیران آران و بیدگلی در کانو‌ن‌های خدمت رضوی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران کانون‌ها در آبان‌ ماه بیش از سه میلیارد ریال محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی کردند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، عباس آذرباد با اشاره به اینکه کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در آبان ماه سه میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ ریال برای محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی هزینه کردند گفت: ۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال از این مبلغ کمک نقدی خیران، یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون و ۸۹۳ هزار ریال کمک نقدی خادمیاران و ۹۲ میلیون ریال آن هزینه غیر نقدی بوده است.

وی تصریح کرد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای، پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند، سلامت و درمان، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، تهیه بسته‌های ارزاق، توزیع غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، جلسه ماهیانه کانو‌ن‌های عمومی و تخصصی، عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف و نذر، بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، قرآن، سلامت، کتاب و کتابخوانی، زیارت، مشاوره و مددکاری، جوانان و نوجوانان رضوی، خبر و فضای مجازی و سایر عرصه‌های تخصصی جذب و هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی این خادمیاران و یاوران کانون‌ها در آبان ماه در قالب ۳۱۱ مصداق ثبت شده در سامانه و ۷۰۹ فعالیت با هزار و ۹۱۱ ساعت جمع آوری و انجام شد افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت ۱۴۳ نفر خادمیار فعال، ۱۴۴ یاور رضوی و ۱۱ ساعت میانگین ساعت خدمتی برای چهار هزار و ۳۰۶ نفر دریافت‌کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شد.

برترین کانون‌ها از نظر جذب کمک و فعالیت 

به گفته وی برترین کانون خدمت رضوی آران و بیدگل در آبان ماه از نظر فعالیت کانون امام رضا(ع) و برترین کانون از لحاظ جذب کمک کانون شمس‌الشموس بوده است.

آذرباد تصریح کرد: اجرای پویش اهدای ۲ هزار دست پوشاک، کفش و رختخواب به نیازمندان شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان با همکاری گروه جهادی شهیدان اربابی، برگزاری ضیافت تکریم و تجلیل از پژوهش‌گران، مولفان و شاعران منتخب ملی و بین‌المللی کتاب رضوی و آیین تقدیر از نوجوانان و جوانان دارای رتبه برتر در رشته‌های علمی، قرآنی، ورزشی و کنکور سراسری با اعطای هدایا و تبرکات رضوی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) این شهرستان از شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در آبان ماه بود.

بیشترین هزینه در عرصه تخصصی سلامت جذب شد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل با تاکید بر اینکه بیشترین هزینه این کانون‌ها در آبان‌ ماه به مبلغ ۴۹۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی سلامت بود اظهار کرد: پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند به مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال و عرصه تخصصی زیارت به مبلغ ۴۴۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال دومین و سومین خدمتی است که بیشترین کمک نقدی برای آن در آبان ماه امسال هزینه شد.

آذرباد تهیه جهیزیه و لوازم منزل به مبلغ ۴۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به مبلغ ۳۶۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال و قربانی و عقیقه با هزینه ۳۶۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال را در جایگاه چهارم تا ششم بیشترین مبلغ هزینه شده کانون‌ها عنوان کرد.

به گفته وی تهیه بسته‌های ارزاق به مبلغ ۲۵۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۰۰ ریال، اجرای برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای به مبلغ ۲۱۸ میلیون ریال و عرصه تخصصی بانوان و خانواده با پرداخت ۱۹۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رتبه هفتم تا دهم بیشترین هزینه‌ کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در هشتمین ماه سال را دارد.

وی افزود: خادمیاران رضوی آران و بیدگل همچنین ۱۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای تهیه غذای گرم و اطعام، ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم و ۷۷ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی تعلیم و تربیت در دومین فصل پاییز برای شهروندان احسان‌جو گره‌گشایی و محرومیت‌زدایی کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل یادآور شد: همچنین در مجموع ۱۶۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال برای حساب آستان قدس، جلسه ماهیانه کانو‌ن‌های عمومی و تخصصی، عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف و نذر، قرآن، مشاوره و مددکاری، جوانان و نوجوانان رضوی، خبر و فضای مجازی و سایر عرصه‌های تخصصی از طریق کانون‌های خدمت رضوی این شهرستان در آبان‌ ماه جذب و هزینه شد.

آذرباد اظهار داشت: توزیع ۹۲۰ وعده غذا، هزار و ۱۲۵ قرص نان، ۱۱۶ کیلوگرم گوشت قربانی و عقیقه، ۳۵۹ دست لباس، کفش ۲۲ جفت، ۳۷ عدد وسایل منزل، ۶۵۰ مورد ملزومات پزشکی، سیسمونی ۲ دست، ۱۰۱ هدیه غیرنقدی، ۲۱ مورد تعمیر لوازم منزل، ۱۸ عدد لوازم التحریر و ۴۴ بسته معیشتی نیز از دیگر اقدامات خادمیاران آران و بیدگلی در آبان‌ ماه بود.

آران و بیدگل شهر نمونه امام رضایی دارای ۱۶۰ خادمیار رسمی رضوی (۹۸ نفر زن و ۶۲ نفر مرد)، ۲۷ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون عمومی مستقر در ۱۱ منطقه شهرستان و هم‌جوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و سه کانون تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی در شهرستان است که فعالیت رسمی خود را از دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با ۳۶ خادمیار آغاز کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی