پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۶

فعالیت 3 هزار خادمیار و یاور رضوی در خراسان شمالی

نشست مدیران کانون‌های تخصصی خدمت رضوی خراسان شمالی با حضور مدیران کانون‌های تخصصی شهرستان بجنورد و مسئولین استانی، برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از خراسان شمالی، محمد اکبرزاده مسئول دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان در این نشست با گرامی‌داشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه گفت: در ترویج فرهنگ رضوی باید از ظرفیت‌های مردمی که وجود دارد استفاده کنیم تا شاهد رشد و توسعه این فرهنگ در بین آحاد جامعه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در تمام استان‌های کشور، این حرکت را فرصتی برای مشارکت‌ تمام مردم کشور در مسیر حرکت برای امام رضا(ع) برشمرد.

مسئول کانون‌های خدمت رضوی استان در ادامه افزود: کانون‌های محله‌ای و کانون‌های تخصصی خدمت رضوی با مشارکت خادمیاران اقدامات و کارهای خوبی را انجام داده‌اند و با توجه به ساختار جدیدی که در استان‌ها ایجاد شد شاهد فعالیت‌های اثرگذار بیشتری خواهیم بود.

اکبرزاده با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌هایی که در آستان قدس ایجاد شده است هزینه کردن نذورات در استان‌ها است گفت: در صورتی که نذورات پرداختی به حساب آستان قدس با نیت عام باشد همان مبلغ برای هزینه کردن در بخش‌های عام المنفعه مانند پزشکی و سلامت و سایر بخش‌ها به استان‌های محل پرداخت بازگردانده می‌شود.

ثبت فعالیت خادمیاری در سامانه

محمدرضا رحیمی معاون خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی استان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت حدود 3 هزار نفر در استان به عنوان خادمیار و یاور رضوی گفت: خادمیاران باید در هفته 6 ساعت در عرصه خدمت‌رسانی با نیت امام رضایی فعالیت کنند که این فعالیت‌ها در سامانه خادمیاری ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت فعالیت‌ها در سامانه مجوز دریافت کشیک برای خدمت در حرم را برای خادمیاران ایجاد می‌کند، از این رو تاکید دارم خادمیاران حتما در سامانه به انتخاب مصداق و ثبت فعالیت اقدام نمایند.

هماهنگی، ضرورت اجرای برنامه‌های مشترک

در ادامه این نشست محمود وضیع معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی خراسان شمالی به نقش و اهیمت هنر و فرهنگ اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم با اجرای هماهنگ برنامه‌های مناسبتی با همراهی نهادهای مختلف کیفیت و کمیت آن‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن خادمیاران اظهار داشت: با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدون در طول سال می‌توان خادمیاران را در کانون‌های خدمت رضوی فعال کرد.

حذف خادمیاران راکد از سامانه خادمیاری

امانی معاون اجتماعی کانون‌های خدمت رضوی خراسان شمالی نیز در این نشست بر گزارش‌نویسی فعالیت‌های اجرایی خادمیاران تاکید کرد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده به دلیل عدم فعالیت و راکد شدن فعالیت تعدادی از خادمیاران رضوی در کانون‌ها، به صورت موقت سمت آنان به یاور رضوی تغییر یافته است و در صورت عدم فعالیت از سامانه خادمیاری حذف خواهند شد.

اجرای چهارشنبه‌های امام رضایی در بجنورد

شجاعی مسئول کانون‌های خدمت رضوی در بجنورد نیز در این نشست از آغاز فعالیت کانون‌های خدمت رضوی تخصصی در بجنورد خبر داد و افزود: با شروع فعالیت این کانون‌ها در شهر بجنورد جذابیت‌های بیشتری در حوزه خدمت‌رسانی خادمیاران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) در بجنورد تصریح کرد: در این مراسم در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل ادعیه، قرائت قرآن، سخنرانی و سایر برنامه‌های مذهبی، برنامه میز خدمت در مساجد محل برگزاری این مراسم اجرا می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی