پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۰۹

برگزاری همایش علمی جامعه پزشکان عمومی مشهد در بیمارستان رضوی

همایش علمی پزشکی سه روزه با حضور جمعی از استادان مجرب و برجسته و پزشکان عمومی مشهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حال برگزاری است. 

به گزارش آستان نیوز، این رویداد بزرگ علمی به همت انجمن صنفی پزشکان عمومی مشهد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، از چهارشنبه هشتم آذرماه سال جاری در سالن همایش‌های بیمارستان رضوی آغاز شده و برگزاری آن تا جمعه دهم آذرماه ادامه خواهد داشت. 
این همایش در راستای ارتقاء علمی پزشکان عمومی مشهد و ارائه آموزش‌های کاربردی به منظور توانمندسازی هر چه بیشتر آن‌ها در سه موضوع اصلی «رویکرد به اختلالات تغذیه‌ای»، «مدیریت اورژانس‌های شایع» و «بیماری‌های شایع طب داخلی» برپا شده است. 
سبک سالم تغذیه، اختلالات تغذیه‌ای(چاقی و لاغری)، چاقی کودکان، نقش درمان‌های دارویی در چاقی کودکان، استراتژی‌های پیشگیری از بروز چاقی، رژیم‌های کاهش و افزایش وزن، داروهای مربوط به اختلالات تغذیه‌ای و روانپزشکی در اختلالات تغذیه‌ای، از جمله عناوین سخنرانی‌های روز نخست این همایش بود. 
از سرفصل‌های مباحث روز دوم همایش نیز می‌توان به عناوین برخورد با شوک آنافیلاکسی، مدیریت اورژانس‌های فشار خون، مدیریت بیماران کتواسیدوز دیابتی، مدیریت بیماران دچار دیسترس تنفسی، مدیریت بیماران دچار مسمومیت دارویی، مدیریت بیماران دچار مسمومیت با سموم کشاورزی، مدیریت تشنج در اورژانس و مدیریت بیماران با اختلالات ریتم(تاکی آریتمی، برادی آریتمی)، اشاره کرد. 
در سومین روز این همایش علمی نیز موضوعات دیابت و مدیریت آن در بارداری، داروهای خوراکی و تزریقی دیابت، تیروئید و مدیریت اختلالات آن، برخورد با بیمار مبتلا به IBS، زخم‌های گوارشی، مدیریت هلیکوباکترپیلوری و نکات ایمنی، مدیریت کبد چرب، مدیریت رفلاکس، برخورد با فشارخون بالا و مدیریت اورژانس فشارخون و عوارض آن، توسط استادان و متخصصان حاضر مطرح خواهد شد. 
شایان ذکر است، هر ساله نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های متعدد علمی- تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی