پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور امت حزب‌الله؛ 
۱۴۰۲-۰۹-۱۰

وداع جانسوز زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پیکر 8 شهید مدافع حرم

آئین تشییع و وداع با پیکر 8 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) با حضور امت حزب‌الله و مردم ولایتمدار مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، آئین وداع با پیکر پاک 8 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) شهیدان؛ مهدی ذاکرحسینی، علی آقا‌عبدالهی، حسن اکبری و سید مصطفی صادقی از تهران، رضا عباسی از کرمانشاه، غلامعلی تولی از گرگان، محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و الیاس چگینی از قزوین که در سال 1395 در منطقه «خان طومان» سوریه به فیض رفیع شهادت رسیده‌اند، امشب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) این بارگاه حضرت رضا(ع) برگزار شد. 
پیکر این شهیدان والامقام را که به تازگی در عملیات تفحص و از طریق دی.ان.ای شناسایی شده بودند عصر امروز با حضور جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد از مجتمع فرهنگی-مذهبی مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد. 
در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، ابتدا زائران حرم مطهر رضوی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری؛ نماینده اسبق ولی فقیه در سوریه بر پیکر این شهیدان نماز خواندند. 
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی طی سخنانی با اشاره به جایگاه شهیدان در نزد پروردگار عالم بیان کرد: ما امشب میزبان پیکر مطهر شهیدانی هستیم که جان خود را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حرم مطهر عقیله بنی‌هاشم(س) فدا کرده‌اند. 
وی با اشاره به آیه 111 سوره مبارکه توبه؛« اِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّه...» بیان کرد: این شهیدان جان و مال خود را با خدا معامله کرده و خداوند در برابر این معامله بهشت برین نصیب آنها می‌کند و این معامله‌ای بسیار پرسود می‌باشد. 
این کارشناس دینی افزود: این شهیدان والامقام ادامه دهنده راه ابوالفضل العباس(ع) هستند چرا که یکی از مدافعین حریم حضرت زینب کبری(س) حضرت ابوالفضل(ع) است. بنابراین این شهیدان مقام و جایگاه بسیار بلندی در نزد خدا دارند. 
وی در ادامه با اشاره به آیه 96 سوره مریم؛«اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» گفت: کسانی که در مراسم تشییع و وداع با پیکر این شهیدان شرکت می‌کنند ممکن است اصلا آنها را نشناسند ولی خداوند محبت آنها را در دل مومنین قرار داده است. به همین خاطر هر کسی که نام آنها را می‌شنود در برابر آنها ادای احترام می‌کند. 
گفتنی است؛ اجرای برنامه عزاداری و مرثیه‎سرایی توسط جواد قربان‌پور و قرائت دعای پرفیض کمیل با نوای مرتضی حمیدی از دیگر برنامه‌های آئین وداع با پیکر شهدای تازه تفحص شده مدافح حرم، در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی