پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۲

معرفی دستاوردهای فناورانه موسسه بذرونهال رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی

با رویکرد معرفی دستاوردهای فناورانه و دانش‌‌بنیان موسسه بذر و نهال رضوی، این مجموعه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی حضور پیدا کرده است.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز گفت: این مجموعه به عنوان یکی از برترین موسسات فناور در حوزه کشاورزی استان خراسان رضوی، براساس رسالت خود در خصوص ترویج و گسترش فرهنگ دانش‌بنیانی در حوزه تخصصی تولید و تکثیر بذر و نهال و همچنین آشنایی و هم‌افزایی با شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی، در این نمایشگاه حضور یافته است.
مهندس محمد هاشم‌زاده درباره مهم‌ترین برنامه‌های این موسسه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان اظهار کرد: در این نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه موسسه از جمله تولید و خالص‌سازی بذر گندم خراسان و همچنین خالص‌سازی و تولید بذور محصولات نوین نظیر یولاف، چاودار و تریتیکاله ارائه شد.
او ادامه داد: همچنین دستاوردهای حوزه فناوری کلیدی پوشش بذر در قالب نمایش بذور مختلف فیلم کوت و پلت شده، برای بذور غلات، سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی و...، در معرض دید عموم قرار داده شد. 
مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی، نمایش توانمندی‌های موسسه در زمینه تولید نهال سالم، استاندارد و دارای لیبل را یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در این نمایشگاه چهار روزه عنوان کرد.
او درباره دستاوردهای حضور در نمایشگاه‌هایی از این دست خاطرنشان کرد: آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مردم و شرکت‌های مختلف با فعالیت‌های موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی و از طرفی شناخت رویکردهای علمی و دانشی در آستان قدس رضوی، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
هاشم‌زاده ادامه داد: از سوی دیگر، یکی از بازارهای بسیار مهم و در دسترس برای آشنایی با تولیدات شرکت‌ها و موسسات و جلب و جذب مخاطب، حضور در نمایشگاه ها و معرفی توانمندی‌ها است.
او افزود: با توجه به برگزاری این نمایشگاه در سطح استانی و همزمان با هفته پژوهش، حضور موسسه بذر و نهال رضوی به عنوان تنها واحد کشاورزی دانش‌بنیان زیر مجموعه آستان قدس برای نمایش دستاوردهای آن، یک ضرورت به حساب می‌آید.
به گفته هاشم‌زاده، در این نمایشگاه استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از غرفه‌های موسسه بذر و نهال رضوی دیدن کردند.

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی که از نهم آذر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی