پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۳

نشست تخصصی راهبران آموزشی مدارس امام رضا(ع) برگزار شد

اولین جلسه تخصصی راهبران آموزشی دوره اول متوسطه مدارس دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) جهت بررسی چالش‌ها و به اشتراک گذاشتن نقاط قوت و راهکارهای حوزه‌های آموزشی و پژوهشی در سالن جلسات بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد.‌

به گزارش آستان نیوز، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: اکنون در مسیر تکامل دانش آموز قرار گرفتیم و می‌توانیم زمینه رشد و یا نابودی او را فراهم کنیم. دانش آموزان هرگز افراد اثرگذار بر سرنوشت خود را فراموش نمی‌کنند. همان‌طور که پس از تحصیل، هر کدام از آن‌ها، از جمع معلمان به دنبال یک یا دو اسم می‌گردند، همان‌هایی که در مسیر تحصیل و تحول آن‌ها تاثیرگذارتر بودند.‌

روی تک‌تک شما حساب باز کرده‌ایم
وی تاکید کرد: خود را در هدایت و جهت‌دهی به زندگی دانش آموزان، دخیل و مؤثر بدانید. از شما همکاران ارجمند درخواست می‌کنیم که در اجزای زندگی دانش آموزان ورود کنید و در ذهن‎ها و یادها ماندگار شوید. به عنوان مدیرعامل در مدرسه خود عمل کنید تا با این رویکرد در مسیر حیات دانش آموزان و نیز خود از برکات این سبک تفکر و کار بهره‌مند شوید. سردار شهید سلیمانی یک نفر بود، ولی فکر نمی‌کرد یک تن است و با گسترش باورها و توانایی‌هایش، روی یک جغرافیای گسترده اثر گذاشت. ما در بنیاد فرهنگی رضوی بر  توان و عمل تک‌تک شما حساب می‌کنیم. 
 

مثلث راهبری تحصیلی دانش آموزان

ابوالقاسم بهجت معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی رضوی در این نشست به نکات پیرامون عملکرد راهبری آموزشی اشاره کرد: هر چقدر نقش‌های پیرامون دانش آموز را در مجموعه نظام آموزشی با دقت بیشتری بنگریم، نقش‌ها حساس‌تر و اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند، نگاهی که تا حدود دو دهه پیش کمتر در کشورمان می‌دیدیم. هرچند ساختار آموزش و پرورش ما متمرکز اداره می‌شود اما در غالب نظام‌های پیش رو، دانش آموز کانون توجهات سیستم آموزشی است. 
در این جلسه یکی از ویژگی‌های راهبر آموزشی، برخورداری از آگاهی از دایره‌ای از مفاهیم از جمله رشته‌های تحصیلی، کیفیت تحصیل در پایه دوم متوسطه، تیپ‌های شخصیتی دانش آموزان و... مطرح شد. راهبران مسئولیت آگاه‌سازی دانش آموزان در مسیر یافتن پاسخ‌هایی به سوالات کلیدی، چرایی تحصیل در یک رشته، چگونگی رسیدن به هدف مورد نظرشان در آن رشته و سپس چیستی اهداف‌شان را برعهده دارند. 
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی رضوی با تاکید بر مثلث حائز اهمیت در راهبری تحصیلی دانش آموزان افزود: در تعاریف تعلیم و تربیت، دانش آموز شایسته را برخوردار از دانش، انگیزه و مهارت می‌دانند. 
حاضران در این جلسه نیز ضمن بیان نقش‌ها و انتظارات از راهبران، تجربیات مثبت و منفی فعالیت خود در مدرسه و در ارتباط با دانش آموزان را به اشتراک گذاشتند. 
گفتنی است، از برآیند اظهار نظرات کارشناسان و راهبران آموزشی، برگزاری یک دوره تخصصی مشاوره تحصیلی برای توانمندسازی راهبران آموزشی در نظر گرفته شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اخلاق و سیره رضوی باید سرمشق فعالیت‌ها و رفتار خادمیاران باشد
تولیت آستان قدس رضوی، با تأکید بر لزوم توجه به سیره امام رضا(ع) در فعالیت‌ها و رفتار خادمیاران رضوی، از خادمیاران خواست…

تلویزیون اینترنتی