پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حال و هوای تشرف توانیابان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی؛ 
۱۴۰۲-۰۹-۱۳

طعم شیرین اولین زیارت  

حضورشان رنگ و بویی دیگر به صحن و سرای امام مهربانی‌ها بخشیده است. مردان و زنانی از جنس درد و ایستادگی، آمده‌اند تا از دردهای شبانه و رنج بی‌پایان روزهای‌یشان بگوید. از روزهای دلتنگی و بیماری ولی حالا که نگاه‌شان به گنبد طلایی گره خورده انگار که همه درهای تن رنجورشان را فراموش کرده و غرق در راز و نیاز با مولای رئوف و امام عطوف‌شان هستند و همه وجودشان پر شده از دلدادگی و رشته دل را به شبکه‌های پنجره فولاد گره زده‌اند و زمزمه «رضا، رضا» بر لب دارند.  

به گزارش آستان نیوز، صبح امروز یکشنبه دوازدهم آذرماه بزرگترین اجتماع توانیابان سازمان بهزیستی در حرم مطهر رضوی رقم خورد. در این اجتماع که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، ۱۵۰۰ توان‌یاب از سراسر کشور به همت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی و در مرحله جدید طرح مهرِ درخشان زائر امام مهربانی‌ها شدند.  

میهمانی از دیار فارس
نامش زینب است و از استان فارس و شهر زیبای داراب بر این آستان کبریایی میهمان شده است. زینب ویلچر نشین است و پاهایش توان راه رفتن ندارد اما با همه درد و رنجی که دارد حالا که در این آستان ملکوتی ایستاده و دستان دعایش را به آسمان اجابت نزدیک‌تر می‌بیند برای سلامتی مادرش که سال‌ها رنج پرستاری او را کشیده دعا می‌کند و سلامتی و عاقبت‌بخیری او را از امامِ غریب طلب می‌کند. اشک در چشمان زینب حلقه زده و گرم گفتگو با امام مهربان خویش است و به یقین صاحب این گنبد و بارگاه صدای خسته زینب را می‌شنود و دل رنجور او را با تحفه حاجت‌روایی نوازش خواهد کرد. 

طعم شیرین اولین زیارت 
سال‌های عمرش بیشتر از 50 سال است. بارها و بارها گنبد طلایی حرم را از قاب شیشه‌ای تلوزیون دیده و این اولین بار است این گنبد طلایی از نزدیک بر قاب چشمانش نقش بسته. گریه امانش را بریده. هنوز هم باورش نمی‌شود که بعد از این همه سال انتظار و دلتنگی زائر امام رضا(ع) شده باشد. با گوشه روسری گلداری که به سر دارد اشک دیدگانش را پاک می‌کند تا بهتر بتواند این گنبد طلایی و کبوترهای سفید بالای که بر فراز آن به پرواز درآمده‌ است را تماشا کند. این بانوی لرستانی که طلا هاشمی نام دارد، می‌گوید: برای اولین بار است که به مشهد الرضا(ع) آمده‌ام و از آقا می‌خواهم همه مریض‌ها را شفا  دهد و هیچکس را از در خانه‌اش ناامید رد نکند. 

پایان چشم انتظاریِ عرفان
عرفان معلول جسمی حرکتی است و جاده‌های کرمانشاه تا مشهدالرضا(ع) را به شوق زیارت مهربان‌ترین امام پشت سر گذاشته است. او می‌گوید: سفر کردن برای افرادی مثل من و همه معلولان دیگر که دارای مشکلات جسمس حرکتی هستیم خیلی سخت است ولی خدا را شکر که امروز به لطف امام رضا(ع) و کمک خادمان این حریم آسمانی بعد از مدت‌ها چشم انتظاری توفیق زیارت پیدا کردیم و توانستیم حرم امام رضا(ع) را از نزدیک ببینیم و با آقا درد دل کنیم که این تشرف در روحیه ما تاثیر خوبی دارد. این جوان کرمانشاهی ادامه داد: خیلی خوشحال هستم که بالاخره آقا ما را طلبید و توانستیم به پابوسشان بیاییم. 

لبخند رضایت فاطمه بانو 
بیماری «ام اس» سال‌هاست توان راه رفتن را از فاطمه افشاری، بانوی مهربان دامغانی گرفته و او را ویلچرنشین کرده. فاطمه بانو هر وقت می‌خواهد سفر کند باید زهرا دخترش هم همراهش باشد تا به او کمک کند. اما در این سفر برنامه‌ریزی نشده زهرا نتوانست مرخصی بگیرد و از مادرش خواست که سفر مشهد را به وقتی دیگر موکول کند تا او هم بتواند همراه مادر باشد و به او کمک کند. امام شوق زیارت امام رضا(ع) همه سختی‌ها را در چشم فاطمه بانو آسان می‌کند و می‌گوید: کسی که من را دعوت کرده خودش هم هوایم را دارد و لبخند رضایت و شادمانی که بر لب این بانوی صبور نشسته نشان از آن دارد که آقا در همه طول سفر هوای این زائرش را هم داشته و سختی سفر را برای او آسان کرده است. 

دعوت به شهر امام رضا(ع) 
ساره جوانمردی، بانوی قهرمان مسابقات پارا المپیک در رشته تیراندازی که به همراه فرزند سه ماهه‌اش؛ آرش برای دریافت مدال به روی سکوی مسابقات رفت، هم با فرزند کوچک در این مراسم حضور پیدا کرده است. این بانوی قهرمان در حاشیه این تشرف گفت: من ساکن تهران هستم. چند شب پیش ساعت و ده و نیم شماره‌ای با پیش شماره شهر امام رضا(ع) روی گوشی تلفن همراهم افتاد و همان لحظه احساس کردم که آقا من را طلبیده است و با خوشحالی جواب تلفن را دادم و خدا را شکر حدسم درست بود و برای سفر به مشهد امام رضا(ع) و زیارت این امام مهربان دعوت شدم. 
او که افتخارات زیادی در کارنامه ورزشی خود دارد گفت: در همه مسابقات به امام رضا(ع) متوسل می‌شوم و همیشه از ایشان مدد می‌گیرم و همه موفقیت‌های خود را هم مدیون این امام مهربان و رئوف هستم. 

اشک شوق در چشمان بانوی قهرمان 
معصومه زارعی، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته کشور که تا کنون چهار مرتبه به مسابقات پارا آسیایی دعوت شده و سه بار مقام قهرمانی و یک بار مقام سوم را کسب کرده  و بسیاری از افتخارات دیگر را نیز در این رشته از آن خود کرده است نیز یکی از اعضای این کاروان است و در حاشیه این تشرف و زیارت به یادماندنی گفت: من ساکن شهر مشهد هستم ولی از آنجا که مدت‌ها در اردوی تیم ملی بوده‌ام خیلی وقت است که توفیق زیارت امام رضا(ع) را نداشته‌ام و خوشحالم که امروز به این حرم با صفا و این حریم سراسر نور آمده‌ام و دوباره زیارت امام رضا(ع) نصیب من شده است و به همین خاطر با دیدن گنبد طلایی حرم امام رضا (ع) اشک شوق در چشمانم حلقه زد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی