پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۴

گام‌های فاوا رضوی درراستای ارتقاء امنیت اطلاعات/دریافت گواهینامه افتا برای سامانه اتوماسیون اداری روان

در راستای ارتقاء سطح امنیت سامانه‌ها و حفاظت از اطلاعات و داده‌ها در فضای مجازی، شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی موفق به کسب گواهینامه افتا(امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) برای محصول سیستم اتوماسیون اداری روان شد.

به گزارش آستان نیوز، تیر ماه امسال بود که شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی به عنوان نماینده و معین امنیت سایبریِ سازمان پدافند غیرعامل کشور در شرق و شمال شرق ایران انتخاب شد تا کار تقویت امنیت سایبری شرق کشور را از طریق امن‌سازی، ممیزی و مصون‌سازی دستگاه‌های اجرایی مربوطه را انجام دهد. حالا این شرکت در گام بعدی موفق به دریافت گواهینامه افتا به عنوان یک نشان استاندارد امنیتی شده است، گواهینامه‌ای که بیانگر این است محصول اتوماسیون روان با استانداردهای امنیتی ملی و بین‌المللی سازگاری دارد و تمهیدات لازم را برای حفاظت از اطلاعات کاربران و مشتریان خود فراهم کرده است.
 

لزوم تضمین امنیت محصولات نرم‌افزاری
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی اظهار کرد: افزایش تهدیدهای امنیتی در فضای مجازی به ویژه در سال‌های اخیر، تاکیدی دوچندان بر لزوم تضمین امنیت محصولات نرم‌افزاری است، همین امر باعث شده تا مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، طرح ارزیابی امنیتی را با عنوان گواهینامه افتا برای ارتقاء سطح امنیت اطلاعات اجرا کنند.
مهرداد حریریان گفت: در اجرای این پروژه، شرکت فاوا رضوی با رویکردی شفاف و منطقی به سوی اجرای تغییرات امنیتی رفته، بدین صورت که ابتدا با انجام تحلیل امنیتی جامع، نقاط ضعف و تقویت‌پذیری‌های سامانه شناسایی و سپس براساس استانداردها و نیازمندی‌های افتا، تغییرات امنیتی اعمال شدند.
او ادامه داد: در روند اجرای این فرآیند نیز آموزش‌های لازم برای تیم‌های توسعه و پشتیبانی شرکت انجام شده است که کسب تجربه ارزشمندی به حساب می‌آید.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی درباره اقدامات صورت گرفته برای کسب این گواهینامه خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت از یک سال گذشته همکاری فعال و مستمری را با سازمان امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) و سازمان فناوری اطلاعات ایران را آغاز کرده است. 
او ادامه داد: بدین ترتیب با همکاری تیم‌های تخصصی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات برای اجرای تغییرات و بهبودهای مورد نیاز در محصول،
فرآیند ارتقاء امنیتی اتوماسیون اداری روان شامل ارزیابی‌های دقیق امنیتی، تطابق با استانداردها و  اصلاحات مورد نیاز براساس نتایج ارزیابی‌ها انجام شد.
 

ارتقاء محصولات داخلی متناسب با استانداردهای امنیتی بین‌المللی
حریریان با اشاره به مزایای کسب گواهینامه افتا برای محصول اتوماسیون اداری روان گفت: کسب این گواهینامه نه تنها باعث افزایش اعتماد کاربران به امنیت سامانه و بالا رفتن اعتبار شرکت بین مشتریان خواهد شد، بلکه حفاظت بهتر از داده‌ها و اطلاعات حساس، افزایش قابلیت رقابتی در بازار را به دنبال خواهد داشت.
او ادامه داد: علاوه‌براین، گواهینامه افتا این امکان را می‌دهد که بتوانیم محصول را با استانداردهای امنیتی بین‌المللی هماهنگ‌سازی کرده و در مراحل توسعه و بهبود مستمر قرار دهیم.
حریریان، حمایت از توسعه و بومی‌سازی محصولات نرم‌افزاری در کنار بهبود و ارتقاء سطح امنیت تولیدات را بخشی دیگر از اهداف اصلی طرح ارزیابی امنیتی عنوان کرد.
 

انجام مکاتبات در محیطی امن 
او درباره سامانه اتوماسیون اداری روان تصریح کرد: این سامانه که با طراحی جدید در UI/UX (طراحی کاربری/تجربه کاربری) و پس از بررسی رقبای داخلی و تامین‌کنندگان اصلی سیستم مدیریت مکاتبات در سطح جهان طراحی شده، با نام تجاری روان پلاس به بازار ارائه شده است.
حریریان ادامه داد: این سامانه علاوه‌بر ساماندهی فرآیندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیکی بدون محدودیت مکانی و با سرعت بالا و در محیطی امن فراهم می‌کند.
او افزود: از جمله ویژگی‌های این سامانه می‌توان به مدیریت دسترسی به مکاتبات با توجه به سطوح محرمانه بودن، امکان پیگیری و جلوگیری از رسوب مکاتبات در قالب کارتابل پیگیری و نیز طراحی واکنش‌گرا آن در قالب نسخه موبایلیِ سازگار با انواع دستگاه‌ها همچون موبایل، تبلت و... اشاره کرد.
حریریان با بیان این‌که سیستم اتوماسیون اداری روان، امکان یکپارچه‌سازی مکاتبات در هلدینگ‌ها را با استفاده از دبیرخانه و سرور مستقل فراهم کرده است، افزود: در این سامانه علاوه‌بر ثبت و گزارش‌دهی از تمام رویدادهای سیستم، قابلیت استفاده از توکن سخت‌افزاری برای ورود و امضاء نامه‌ها وجود دارد.
او خاطرنشان کرد: در نهایت می‌توان به افزونه‌های این اتوماسیون شامل پشتیبانی از ابزار ocr، موتور جستجو هوشمند غزال، مدیریت فرم‌ها و فرایندهای سازمانی و داشبورد مدیریتی (BI) که باعث پیشی گرفتن از سایر رقبا می‌شود، اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی