پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد:
۱۴۰۲-۰۹-۱۴

لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم صیانت از هویت دینی مشهد در برابر برخی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما و فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در جلسه مشورتی که با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی و شهر مشهد به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه هویت مشهد وابسته به وجود مقدس حضرت رضا(ع) است؛ اظهار کرد: وجود حرم ‌مطهر امام‌ رضا(ع) در مشهد مهم‌ترین نماد هویتی این ارض اقدس است که هرساله میلیون‌ها زائر از ایران و اقصی نقاط جهان برای کسب معنویت از این بارگاه قدسی به مشهد مشرف می‌شوند؛ لذا باید از این هویت صیانت کرد.
وی با تأکید بر اینکه تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی نباید به‌گونه‌ای باشد که موجب تضعیف هویت دینی شهر مشهد شود؛ خاطرنشان کرد: در تبلیغات نشان‌های تجاری و مجموعه‌های تفریحی در بسترهای مختلف اطلاع‌رسانی به ویژه صدا و سیما نباید به‌گونه‌ای عمل کرد که هویت امام رضایی شهر مشهد تحت شعاع قرار بگیرد؛ هویت، شهرت و تاریخ مشهد به واسطه وجود مقدس حضرت رضا(ع) بوده و باید از اصالت این شهر پاسداری کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تأکید بر اهمیت همدلی و هم‌افزایی مسئولان بخش‌های مختلف برای خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های تمامی مسئولان استانی و شهری در بخش‌های مختلف برای خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تشکر می‌کنم؛ در سایه لطف الهی، توجهات حضرت رضا(ع) و تلاش‌های قابل تقدیر مسئولان شرایط خدمت رسانی به زائران در مناسبت‌های مختلف مذهبی طی سال‌های اخیر همواره بهبود یافته و هر سال بهتر از گذشته بوده که لازم است مسئولان با همدلی و همراهی فرصت خدمت به مردم را برای مغتنم شمارند.
وی با بیان اینکه متأسفانه امکانات مشهد پاسخگوی جمعیت قابل توجه زائران این شهر نیست؛ گفت: شهر مشهد با سایر مراکز استان‌ها متفاوت است؛ این شهر سالانه میزبان حدود 30 میلیون زائر از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان است؛ گاهی در مناسبت‌های مذهبی و بازه‌های زمانی 10 روزه تا 7 میلیون نفر به این شهر مقدس مشرف می‌شوند، بنابراین امکانات مشهد نیز باید متناسب با شرایط آن باشد و مسائل آن باید ملی دیده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: مسئولان استان هرکدام به اقتضاء مسئولیت خود باید مدام این نگاه را به مسئولان ملی در پایتخت منتقل کنند که نگاه به مسائل مشهد باید ملی و متفاوت با سایر مراکز استان‌ها دیده شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی عوامل مخل روند خدمت‌رسانی شایسته به زائران، خواستار عزم جدی مسئولان برای مقابله با پدیده تکدی‌گری، برخورد با معتادان متجاهر و اتمام پروژه‌های شهری در حریم حرم مطهر امام رضا(ع) تا قبل از عید نوروز شد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضاآرایی‌های شهر مشهد باید به گونه‌ای باشد که ضمن نشاط و شادابی، احساس معنویت و قداست شهر را به بیننده منتقل کند؛ عنوان کرد: فضاآرایی شهری باید به گونه‌ای باشد که هرکس وارد این شهر می‌‎شود، احساس نشاط با رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی