پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۹-۱۵

افزایش تولید و اشتغال، ارمغان ارتقاء بهره‌وری در کارخانه قند تربت حیدریه

کارخانه قند تربت حیدریه یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات است که امسال هفتاد و سومین فصل بهره‌برداری خود را سپری می‌کند و توانسته علاوه‌بر تولید با بیشترین ظرفیت، زمینه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم را برای حدود ۵ هزار نفر فراهم کند.

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه در گفت‌وگو با آستان نیوز گفت: این اشتغالزایی در زنجیره‌های حمل و نقل چغندر قند به کارخانه و ارسال محصولات تولید شده در این شرکت همچون شکر و خوراک دام به نقاط مختلف کشور صورت گرفته است. 

دکتر احسان‌اله اژدری با اشاره به اشتغال مستقیم 360 نفر در این کارخانه اظهار کرد: امسال با ساخت سالن بسته‌بندی و راه‌اندازی خط جدید بسته‌بندی شکر، 65 نفر دیگر در کارخانه مشغول به کار شدند.

او از عقد قرارداد این شرکت با بیش از ۱۱۰۰ پیمانکار خبر داد و افزود: از آغاز فصل بهره‌برداری تاکنون حدود 200 هزار تن چغندر قند چه از محل پیمانکاران طرف قرارداد و چه به صورت آزاد تحویل کارخانه شده و پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 30 هزار تن دیگر نیز جذب شود.

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه خاطرنشان کرد: بخش بیشتر چغندر قندی که به کارخانه تحویل می‌شود، مربوط به استان خراسان رضوی و شهرستان‌های قائن، فریمان، تربت حیدریه، تربت جام و... است.

 

فعالیت شبانه‌روزی کارخانه قند تربت حیدریه

اژدری از فعالیت شبانه‌روزی کارخانه قند تربت حیدریه در فصل بهره‌برداری خبر داد و گفت: امسال کارخانه در دو شیفت ۱۲ ساعته مشغول فعالیت است تا بتوانیم به سهم خود نقشی در تامین نیاز کشور به شکر ایفا کنیم.

او ادامه داد: این شرکت با هدف افزایش بهره‌وری نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین تعمیر دستگاه‌ها اقدام کرد که باعث شد بتوانیم به بالاترین ظرفیت که مصرف روزانه 3 هزار تن چغندر قند است، دست پیدا کنیم.

اژدری افزود: با اقداماتی که امسال برای تعمیر تجهیزات خطوط تولید صورت گرفت، علاوه‌بر کاهش توقفات در خطوط، شاهد افزایش حداکثری جذب و تخلیه چغندر قند هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی